Camera aanraden?

Ik wil graag beginnen fotograferen en ben al een hele tijd bezig met het uitzoeken naar een goeie camera. Ik hou wel van Nikon, maar infeite maakt het niet veel uit.

Dus, wat kan je mij aanraden? Plus de prijs en enkele voorbeeldfoto’s die je zelf genomen hebt!

hee!

ikzelf heb ongeveer 3 weken terug een digitale spiegelreflex camera gekocht, ik had na wat gezoek op internet informatie over goede begin camera’s en ik heb voor een Nikon D60 gekocht, in prijs relatief gezien niet duur en handig om alles op te leren! (: Ik heb mijne 2dehands gekocht, met 2 lenzen erbij 18-55 & 55-200, een flitser, en tas enzo, ding was pas halfjaartje oud en het scheelde echt heel veel geld. (kostte nu iets meer dan 400 euro)

ik raad je aan om gewoon naar de winkel te gaan en je een beetje te laten adviseren, beetje verschillende modellen in hand houden en kijken wat jou fijn lijkt!

succes!

de canon 1000d schijnt heel goed te zijn…( zo heet ie volgens mij… maar nu weet ik niet meer zeker) ik wou hem eerst maar heb nu iets goedkoper, sony… oke ik ben vandaag even vergeetachting…
:slightly_smiling_face:

houd je van nikon door de naam of waardoor?
als je beginnend ben let je namelijk meestal op het merkje.
Ik zou verder kijken dan je neus lang is bij bv olympus, sony, canon, pentax enz

Dank je wel voor de reacties!

@ veerism: Nee, omdat ik weet dat Nikon & Canon twee topmerken zijn.

Ik heb me vandaag laten informeren in de Selexion winkel omdat ik toch met de twijfel zat; Canon EOS 1000D of Nikon D3000.

Infeite kun je deze twee niet vergelijken en zijn ze beide niet veel verschillend. De Canon staat nu op een 449 euro en de Nikon op 499 euro.
Beiden zijn het ‘beginnerscamera’s’.

Toch kies ik voor Nikon D3000, omdat er op die lens ook VR zit (een programma’tje dat je foto’s ook scherp maakt wanneer ze anders wazig zijn door te duwen op je knop).

Dit even ter informatie voor anderen haha.

Als ik jou was zou ik inderdaad nog wat meer rondkijken…
Ik heb de canon 1000d nu een jaartje en hij bevalt ontzettend goed maar achteraf baal ik wel dat ik niet meteen voor bv. de canon d60 ben gegaan…

Je moet het een beetje zo zien, hoe lager het getal, hoe ‘beter’ de camera.
(dat geld natuurlijk bij alle merken apart hé)
Maar als je dus een canon d60 tweedehands even duur kan krijgen als de canon 1000d nieuw, zal ik toch echt voor die d60 gaan ( :

Snap je het?
Nee, ik wete het. ik kan niet uitleggen.

@ Vulnerable,

Ja dat is me opgevallen, de duizendtallen zijn de beginnertjes, en dan de eentallen zijn de ‘beste’.

Ik heb het ook zitten denken, nu wil ik een beginnertjescamera, waarmee ik de technieken kan leren en het fotograferen onder de knie krijg. Enkele maanden later wil ik dan weer een betere waarschijnlijk.

Maar ja, wanneer zeg je dat je dé beste hebt?
Ik denk dat we zo wel altijd beter/mooier willen…

En de prijzen spelen ook wel een rol haha.
Maar ik snap goed wat je bedoelt

Zucht… http://forum.girlscene.nl…king/list_messages/141236

Ik denk dat ik ga voor de canon d450
mensen die deze aanraden?

@Vulnerable: Wtf is een Canon D60? :stuck_out_tongue: Je bedoelt Nikon?

@PINKmilkshake: Ik heb zelf de Canon 450D, ben er heel tevreden over. Was ook mijn eerste spiegelreflex.

canon d60 bestaat toch ook gewoon?

*Gegoogled* Huh inderdaad. Wat gaar, ik dacht dat de EOS reeks alleen maar **D gebruikte, dit model ken ik helemaal niet.

weet ik ook alleen maar omdat mijn pa er een heeft, geen zorgen

Haha, oke. xD Ik wil een Canon EOS 5D, en heb het geld ook, maar dat gaat eerst op aan mijn rijbewijs.

@ Alerion,

Ik vraag me af waarom je me doorverwijst naar je eigen topic en daarna zélf op al de vragen hier antwoordt.

Heb sinds een week de Sony Alpha 230
De body+basislens (18-55) voor ¤300
(¤350 in de winkel maar je krijgt ¤50 cashback van sony)

tot hier toe leverde hij super fotos op!!

Het was meer zodat je daar in kon zoeken naar anderen die je waren voorgegaan met deze vraag. Dat ik dat linkje plaats betekent niet dat ik je niet wil helpen en je vervolgens dus ga negeren.