Camebridge Certificat?

Wat is dat eigenlijk en is dat moeilijk? Ik snap eigenlijk het doel er niet zo van maar extra Engels lijkt me wel handig.

Een extra engelsexamen zeg maar. Zodat je bij een engelstalige opleiding kan laten zien op welk niveau je zit.

www.google.nl ?

Ja maar ik vroeg me af of het moeilijk is. :grinning:

Ik heb nu 2 jaar op school les gehad voor First Certificate of English en ik ben redelijk goed in Engels, maar ik vond het heel simpel. Eigenlijk vond ongeveer drie kwart van de mensen die ik ken het heel makkelijk de eerste 3 jaar.

Bij ons op school doe je 2 jaar les voor FCE en dan mag je examen doen voor je eerste certificaat, en daarna doe je nog 2 jaar voor je 2e (en laatste certificaat). Ik heb alleen wel van verscheidenen mensen gehoord dat het in de bovenbouw wel moeilijk word en dat je er dan wél goed voor moet leren.

Het doel is volgens mij dat je in het grootste deel van de wereld kan aantonen op welk niveau je zit met Engels.

Succes met je keuze!

Ik heb mijn FCE, en ga nu voor CPE.
Daartussen zit nog CAE, maar die hebben wij wegens omstandigheden overgeslagen.
En echt, driekwart van ons doet geen fuck voor dat Engels, eigenlijk heel slecht. We vinden het allemaal ‘makkelijk’ en ‘het lukt toch wel’.
Hmm, misschien toch eens wat meer gaan doen…

Handige site: www.flo-joe.co.uk Vooral Word Bank is handig om elke dag even te doen. (Heb ik ook gedaan en twee weken volgehouden (aa))

bied je school dat aan dan?
ik heb er nooit van gehoord en ik weet niet wat het inhoudt
wat is dat dan?

Ik heb het toen zelf niet gedaan (achteraf toch wat spijt misschien) Maar ik hoorde van klasgenoten die het wel deden dat het best wel meevalt omdat de begeleiding erg goed was!

dat is zeker alleen voor Havo of vwo? want ik had er nog nooit iets over gehoord op mn school, had het anders ook wel willen doen!

Bij ons kan alleen VWO het doen. Ik denk eigenlijk dat ik het wel ga kiezen… Bedankt voor jullie hulp!

Bij ons kon dit alleen op TVWO, waardoor ik alleen mijn FCE heb gehaald. Ik ben van plan binnenkort ook nog mijn CAE te halen en daarna natuurlijk mijn CPE, maar dan particulier en dus niet via de school geregeld. Het is heel handig als je iets in het buitenland of internationale bedrijven wil doen, wat tegenwoordig best veel voorkomt.

Ik heb vorig jaar FCE gedaan, zat doen in de 3e klas van TVWO. In de 6e klas doen wij volgens mij CPE. De klassen voor ons deden in de 6e CAE, maar dat is omdat je nu nog voor je TVWO diploma near-native speaker moet zijn, en als wij in de 6e zitten moet je net zo goed engels kunnen als een native-speaker.
Maar in ieder geval, die diploma’s zijn heel handig als je in het buitenland wilt gaan studeren/werken.

Ik raad het je aan te doen.
Ik weet alleen niet precies welke van de tien certificaten dit is.
Bij ons op school ligt het ook aan welk niveau je doet, (B2/C1/B1) ect.
En dan doe je spreekvaardigheid, leesvaardigheid en schrijfvaardigheid examen geloof ik.
C1 is heel pittig (C2 is nog moeilijker maar goed) en B2 wat minder.
Maar het ligt ook aan hoe goed je in Engels bent.
Ik raad het je aan.

oke ik heb HET antwoord voor je:
Ik ging op voor de cambridge perfissionsi (sorry heb echt GEEN IDEE meer hoe je dat in godsnaam schrijft). Maar ik zit nu in 4 vwo en ben nu gestopt. Heel dom, maar ik was in de 3e heel slecht erin. Maar dat kwam omdat we een ontzettende kut methode hadden waar je niet fatsoenlijk in kon leren, en nu ben ik overgegaan op normaal engels en nu is het dus supersimpel.
Dus ik zeg, doe.

oke ik zit op het VWO
en ons is het nooit aangeboden?

bij ons moet je dan vanaf de eerste TTO doen :’)