cambridge proficiency in english (CAE/CPE)

Hai !
Ik vroeg mij af of er meisjes zijn op girlscene die net als ik CPE/CAE volgen. Want als dat zo is kunnen wij elkaar misschien helpen en / of vragen stellen aangezien je maar 2 uur in de week les hebt en dan verder niet zoveel vragen meer kunt stellen omdat die lessen volgestampt worden met lezen/schrijven/luisteren/spreken/grammaticayuk/en nakijken.
Ik ben benieuwd!

Liefs .

ja, CAE!

Wat is dat? Ik doe English A2

kan volgend jaar pas bij ons op school , but no worries , dan zit ik in de 4e

Dat is toch dat je alle lessen in het engels etc. volgt?
Ik doe namelijk VWO+ en in de vierde (volgend jaar) gaan wij de cambridge toets doen :]

Ik heb mijn FCE en volgend jaar ga ik mijn IB (proberen te) halen.
Ik denk wel dat je het red! Want anders zou school het je niet laten doen

Maar wat is CAE/CPE?

Hmm, ik weet niet eens wat het inhoudt eigenlijk, heb net op de site van Cambridge gekeken en er stond dat het inhoudt dat je alle vaardigheden op een C1 of C2 niveau moet afronden ofzoiets. Anyway, ik doe nu, na 3 jaar TTO, IB. :wink:

Ik heb mijn fce & cae en volg nu ib:D

-

Ik moet dit jaar CAE doen en ik heb het gevoel dat ik het helemaal ga verkloten… Vooral Use of English, haha.

Voor de mensen die zich afvragen , wat is dat toch ?
CPE staat voor camebridge profinciency in english, Je leert daar buiten je gewone lessen om uitgebreid engels te leren. Als je hier na 2 jaar in slaagt hoef je nergens meer een toelatingstest engels te doen en het staat geweldig op je cv. Je bereikt daar ongeveer het niveau van een “native speaker” . En aangezien ik dolgraag naar amerika wil voor bijv. high school, een internship een baan of een studie ! Wat leuk dat er zoveel reacties zijn van mensen die het ook doen. voor meer info (vooral 3vwo’ers want die kunnen het met een beetje mazzel volgend jaar doen) google CPE en je vind heeeel veel info.

en La Moustache , ik heb dat gevoel ook !

Maar niet alles in het engels hoor , gewoon 2 uur extra les op school buiten school om zegmaar. Ontzettend leuk al kost het veel geld en tijd .
Maar hier kunnen we elkaar dus helpen met de opdrachten ! Wat leuk !

ik heb wel anglia (vwo+), is dat 't zelfde? want wij hebben ook met cambridge enzo. en allerlei niveau’s waaronder proficiency!

http://www.internationalbooks.ie/mcart/pc/catalog/9780194800396first.jpg

Dit boek , misschien wat duidelijker

Opzich denk ik niet dat je CAE of CPE daarvoor moet hebben, want met TTO & IB kom je er ook wel, daar ben ik dik van overtuigd.

ben van de zomer geslaagd voor m’n CAE, en over anderhalf jaar ga ik voor IB. CAE viel heel erg mee, maak je niet te druk :slightly_smiling_face:

Ja, ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Maar wij hebben geen TTO dus…

Ik doe het niet, ik kan het gewoon :wink:

Ik doe het :grinning:
alleen ik heb pas 1 les gehad en m’n boek moet ik nog kopen :zucht: