Calorien

Haai, ik ben in 3 maanden 7 kilo afgevallen en ben hier erg trots op ik schreef elke dag op wat ik at en telde de calorieën ik kwam telkens tussen de 1200 en 1400 ik wil nu op gewicht blijven maar hoe doe ik dat? Ik ben bang weer aan te komen! Ik ben nu erg tevreden met mijn lichaam alleen op m’n buik zit nog vet hoe krijg ik dit het beste weg? Voor de meiden die willen afvallen doorzetten is het belangrijkste en het heeft tijd nodig ik wil graag andere helpen dus wil je tips laat het even weten xxx

Je kan het beste rustig je kcal opbouwen tot +/- 2000 en dan weer op gevoel gaan eten.
Verder je buikvet, cardio en krafht! Ooja en je bent welkom in project sixpack als je dat wil :slightly_smiling_face:

http://afvallen123.com/bmr-berekenen-en-afvallen/

Lees dit eens. Er is nog wel meer/betere uitleg te vinden hierover, maar dit heb ik ff snel opgezocht.

Je lichaam verbruikt een bepaald aantal kcal per dag door normaal te functioneren zegmaar. Dus ademen, hersenactiviteit, stofwisseling, etc dat kost je lichaam allemaal energie en dus moet je die energie aanleveren voor je lichaam in de vorm van kcal. Je berekent met een formule (zie site, de formules in het lichtgrijs) het aantal kcal dat je lichaam dus verbruikt daarmee. Stel dat dit voor jou ongeveer 1600 kcal is. Nou, dat zijn dus het aantal kcal dat je zou verbranden als je letterlijk de hele dag in bed je liggen zonder een spier te bewegen. Dit aantal heet het ‘BMR’. Daarnaast verbrand je ook nog kcal met beweging, dus als je je BMR vermenigvuldigd met bepaalde waarden (zie site, aangegeven in het lichtgrijs) dan zie je hoeveel jou lichaam in totaal per dag verbrand. Als jij op gewicht wilt blijven dan moet je elke dag evenveel kcal eten als verbranden. Dus je BMR+beweging (stel dat dit voor jou uitkomt op 2200 kcal) moet je eten per dag.

Hoop dat je het snapt haha, anders moet je nog maar even het BMR googlen.

Super bedankt meiden! Hier heb ik zeker wat aan
Hebben jullie ook leuke receptjes of dagmenu"s?

Eat voor receptjes zoek je? Ontbijt middag avond? :slightly_smiling_face:

Dreamcatcherxx geeft goed aan wat je BMR is
Zoals ik het zie is er geen manier om je op gewicht te blijven omdat je je lichaam hebt uitgehongert. Alles wat je nu gaat eten zet meteen aan. Plus het enigste wat je qua gewicht hebt verloren is spierweefsel.
Dus je hebt weinig daaraan gehad.

Het probleem is niet eten als je van je buikvet wilt afkomen maar het is sporten, eet genoeg en ga krachtoefeningen doen. Gewicht maakt geen ene zak uit want om strak te worden moet je spieren hebben, en spieren wegen zwaarder dan vet alleen nemen ze minder plek in beslag.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQq-dKjE4r4drIuxZQvWZbLHuarhdOHXwbOR59A72iaAxt-UPxJWw

+20 voor Denna!

Je bent wel 7 kilo afgevallen maar niet op een gezonde manier. Je lichaam heeft gemiddeld zo’n 1500 kcal nodig om uberhaupt te kunnen overleven. Jij hebt je lichaam minder gegeven en waarschijnlijk zal je lichaam nu alles wat je extra eet opslaan als vet.

^1200 is het minimale waar je echt niet onder moet gaan zitten.
Dus de kans dat alles aan zet is minimaal zolang je nu je kcal opbouwt en goed gaat eten.

1200 voor een klein kind is misschien goed, voor een meid vanaf 9 jaar die bijna niet beweegt word zelfs 1600 aangeraden.

Bron?

Dit zijn mijn bron btw
Dietary Guidelines for Americans 2005, Department of Health and Human Services.

Ja ik was veel te veel geobsedeerd door het afvallen wilde maar meer en meer kwijt en wil nu weer op de goede rit komen daarom wil ik graag een goed dag\weekmenu heeft iemand die misschien?:slightly_smiling_face:

@sharG graag recepten voor s"avonds

@dennamchelle hoe krijg ik die spieren zoiets als het 2de plaatje bovenin

^ serieus? -.-
Buikspieroeveningen.

Sporten en vooral GENOEG eten. Alles wat je verband qua sporten er weer aan eten. En dan niet ni de vorm van kroketten maar in de vorm van gezond eten.Dus als je op een dag 500 kcal verbrand met sproten dan mag je gewoon 2000 kcal eten.

maak een account aan op voedingscentrum eetmeter. Hier kun je bekijken wat je lichaam nodig heeft.

om niet aan te komen moet je langzaam opbouwen. iedere (halve) week 100 tot 200 calorien extra.

Calorieën tellen is sowieso niet heel handig, je moet ook naar de rest kijken. Een koekje kan bijv. 75 kcal hebben, ongeveer het zelfde als een volkoren boterham als ik me niet vergis maar dit betekent niet dat het koekje even gezond is als de boterham natuurlijk. Er zijn wel websites waarop je kunt uitrekenen hoeveel kcal je per dag mag om op gewicht te blijven, maar als ik jou was zou ik gewoon gezond (en veel) eten en veel sporten. Bij de meeste sportscholen kun je een intake doen waarbij ze je alles kunnen vertellen over voeding en welke oefeningen voor jou het beste zijn. En gewoon een beetje uitproberen, dan zie je vanzelf wat voor jou werkt.

Ik wil hier toch even tussen komen, dat is toch namelijk niet altijd zo hoor. Ikzelf ben klein en slank en mijn BMR is 1200 kcal (ben 18, bijna 19 jaar trouwens). Ik eet echt gezond, maar beweeg heel weinig (blessure). Om op gewicht te blijven eet ik tegen de 1400 kcal per dag. Dit aantal heb ik aangeraden gekregen van mijn artsen, diëtisten en fysiotherapeuten en dit is voor mij gewoon goed. Ik kan namelijk niet echt sporten of veel bewegen. Ik zal waarschijnlijk wel de uitzondering zijn op de regel, maar ik wil alleen zeggen dat het altijd voor iedereen hetzelfde is.

Oja, misschien denk je nu wel: ja hoor, wat moet zij met al die artsen, fysiotherapeuten en diëtisten. Haha nou, lang verhaal… Korte uitleg: ik heb jarenlang op heel hoog niveau gesport en werd dus het hele jaar door begeleid door een medisch topteam, er werd gelet op voeding, fysieke gesteldheid, etc. Toen kreeg ik een zware knieblessure en werd ik dus in mijn herstel ook begeleid door hen (echt een team van 10 mensen ofzo haha). Maargoed, die mensen behoren tot de top van hun vak en ik vertrouw hun oordeel. Bovendien voel ik me ook super hierbij, bij meer/minder eten dan dit merkte ik dat het niet goed was.

Ik snap niet wat het hele verhaal heeft te maken met het feit dat ik zeg dat een 1600 word aangeraden voor iemand die bijna niet beweegt boven de 9 jaar en dat de TS meer nodig heeft wil ze afvallen.
Afvallen is niet alleen door eten, maar daarvoor moet je sporten. Voor sporten heb je kcal nodig, genoeg voor je BMR en voor de beweging.

Zoals ik het begrijp ben je 160 met 48 kilo - 2 kilo minder en je hebt ondergewicht. Dus ja je lichaam heeft veel minder nodig. We hebben het over de TS die wilt afvallen/7kilo is afgevallen dus ik neem niet aan dat ze ondergewicht heeft, dus ze heeft meer kcal nodig. Jij word intensief begeleid en de TS neem ik aan niet. Dus om aan te raden om zo weinig te eten vind ik gewoon niet verantwoord, het zijn gewoon 2 hele verschillende situaties.

En ja ik heb ook op hoog niveau gesport, Met begeleiding van coaches en fysio’s dat zegt niet alles. Want ik at 1000 kcal en werkte mijn hele lichaam naar de klote

Hier stond 1200 http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/dieet/23346-afvallen-is-simpel-minder-calorieen-eten-dan-je-verbruikt.html maar dat kan natuurlijk ook onjuist zijn.

Ik bedoel dat je niet voor iedereen kan zeggen: oh je wil op gewicht blijven/afvallen/aankomen dus je moet minimaal zoveel eten. Wat jij wel zegt. Natuurlijk zal haar situatie anders zijn dan die van mij, dat heb ik ook gezegd, ik wijs je er alleen op dat dat niet altijd geldt. Ik heb ook nooit gezegd dat zei zo weinig moet eten, ik ben het er zeker mee eens dat dat voor haar niet gezond zal zijn.

En toen ik sportte at ik minimaal 2500-3000 kcal hoor, ik at echt niet te weinig haha. Ik had het over nu.

een gemiddelde vrouw heeft ongeveer 2000 kcal nodig dus ik weet niet wat jij bedoelt met 1200?? :bored: