Hoi hoi allemaal!
Ik zit erg in de knoop, in ongeveer 4 maanden tijd ben ik 10 kilo afgevallen. Ik wil graag op gewicht blijven, maar ik heb wat advies nodig. Volgens een paar personen sport ik teveel en eet ik te weinig kcal, ik vroeg me af of dit juist is en wat ik eraan zou kunnen doen.
Sport; 2 x pw handbaltraining, 1 x pw handbalwedstrijd, 2 x pw sportschool (30 min rennen op de loopband), 5 x pw naar school fietsen (2 x 30 min) en 2 x pw naar de sportschool fietsen (2 x 40 min).
Als ontbijt eet ik 40 gram havermout of brinta met 250 ml ongezoete amandelmelk
Als lunch eet ik 2 tarweboterhammen met kipfilet/ham/halvajam
Als avond eten eet ik wat de pot schaft, maar wel
zo veel mogelijk groentes
De tussendoortjes van de dag zijn verschillend; Worteltjes, een rijstwafel, een boterham, een smoothie of een stuk fruit.
O: +/- 175 kcal, L: +/- 180 kcal D: +/- 500 Kcal T: +/- 200 kcal. Dit is bij elkaar net boven de 1000 kcal, dit lijkt mij veel te weinig, maar ik zou ook niet weten hoe ik dan opeens 1800 kcal zou komen met het eten. Ik ben erg voorzichtig omdat ik bang ben om snel aan te komen.
Ook had ik een belangrijke vraag die hopelijk word beantwoord: Als je een keer niet gaat sporten, moet je dan minder gaan eten/ extra op je eten letten? Ik denk dan altijd bij mezelf; ‘‘Als ik deze dag niet ga sporten dan verbrand namelijk geen ‘extra’ calorieën dus ik ga meer op mijn eten letten.’’ Maar op het internet staat dat als je niks doet zo’n 1500 kcal verbrand, klopt dit echt? Dus als je 1200 kcal binnen krijgt en je lichaam verbrand inderdaad 1500 kcal, is het sporten eigenlijk dan wel nodig?