Callcenter

Heeft iemand ervaring met een callcenter? Ik wil er namelijk gaan werken, maar ik weet niet precies hoe het te werk gaat enzo. Wat wat moet je precies doen? En is het lastig werk? :crazy_face:

lijkt mij verschrikkelijk. Maar ik heb er nooit gewerkt dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken… dus hier heb je niks aan ^^

Mij lijkt het ook verschrikkelijk!

haha dat hoor ik wel vaker maar hoe zo dan?

Het lijkt me best eentonig werk. Maar het schijnt goed te verdienen…

Ja daarom, en ik best snel en best veel geld nodig!:fieuw:

Het lijkt mij goed te verdienen,
En het lijkt me ook wel grappig (om te zien hoe mensen je afschepen), ookal gata het wel een beetje eentonig worden.

mijn nicht heeft het gedaan… ze vond het vreselijk…
je word er volgens haar heel chaggie van en aan het einde van de dag ben je er ook echt helemaal klaar mee xD
elke keer moet je weer het zelfde verhaaltje houden en de mensen die werden soms ook boos op haar omdat ze zulke telefoontjes irritant vinden…

Maar moet je dan helemaal zelf dingen gaan verzinnen bij die mensen of is krijg je wat om op te lezen?

Oh echt waar? Ik heb wel geduld zeggen mensen haha:P

Je krijgt normaal wel eerst een soort van korte opleiding hoe je moet reageren op bepaalde dingen enzo. Gewoon altijd vriendelijk blijven.

Nuja, het hangt er natuurlijk ook vanaf watvoor callcenter je gaat doen:

• eentje om mensen vanalles aan te smeren
  • ofwel een helpdesk → daar ga je veel meer begrip van klanten krijgen :stuck_out_tongue:

Maar tis good money :wink: succes iig!

Mijn zus heeft het ook gedaan en vond er ook echt geen drol aan. Je moet de hele dag hetzelfde verhaaltje houden en wordt heel vaak afgekapt en mensen worden ontzettend chagerijnig of boos. Maar het verdient wel oké ja…
Ik dacht overigens wel dat je per dag een bepaald aantal mensen moet hebben ‘overgehaald’, maar dat weet ik niet zeker…

ik weet niet hoe het precies bij haar zat xD volgens mij kreeg ze te horen wat ze ongeveer moest zeggen en de rest moest ze dan zelf verzinnen. dus niet letterlijk op papier… maar het verdiend goed :stuck_out_tongue: dus als je genoeg geduld heb zou ik het doen :stuck_out_tongue:

ik heb bij een callcenter gewerkt, maar dan de klantenservice.
je krijgt eerst een opleiding, testjes en allemaal voorbeelden.
daarna moest ik een ochtend met iemand samen bellen, en daarna zelf.
je verdiend goed, maar ik vond het vreselijk werk. al die zeurende mensen.

Ik heb ook bij een callcenter gewerkt, en idd je krijgt soort opleidingkje en daarna moet je gewoon zelf gaan bellen je telefoon belt voor jou en op een scherm krijg je de richt lijnen te zien met wat je ongeveer moet zeggen en wie je aan de lijn hebt. ik belde voor oxio en ik vond het best gezellig ik had leuke collega’s maarja je meot idd een bepaald aantal mensen perdag overhalen en dat is nog verdomd moeilijk ook ! ik ben ontslagen xD omdat ik die mensen niet kon overhalen. als je ontslagen word moet je btw 100 euro betale bij de meest callcenters ( dat is het geld voor de curcus die je kreeg)

Oh echt waar? Dat wist ik niet van die 100 euro. tja ik weet eigenlijk ook niet wat ik anders kan doen

LOL serieus 100 euro ja? Ja beter vraag je dat anders even van te voren TS… anders zou ik zeggen; waarom niet? word je na een maand ontslagen, heb je toch lol gehad, nieuwe ervaring en geld toe!

Je kunt misschien in de bediening gaan werken, daar krijg je elke dag dat je werkt sowieso fooi mee naar huis (bij mij iig wel, nu tijdens de zomer meestal zo’n 15 euro p/d) en je krijgt achteraf ook nog gewoon je loon. Superchill toch? Werken in de horeca is altijd lachen haha

Ik ben niet zo handig hahaha, ben bang dat ik dingen ga laten vallen :stuck_out_tongue:
Welke restaurant werk je dan?

Ik ken een jongen die ook bij een callcenter heeft gewerkt, maar na z’n eerste werkdag had hij het al gehad. Hij heeft het in totaal 2 weken volgehouden haha. Hij vond het eentonig werk en het was heel irritant dat je telkens chagrijnige mensen aan de telefoon kreeg. Dat was in elk geval zijn ervaring :’)