Cadeautjes voor gastgezin.

Over twee weken ga ik naar het buitenland, en zit ik bij een gastgezin in huis.
alleen ik moet nog even cadeautjes voor ze hebben. Iedereen zegt jaa iets wat hollands is maar dat is vaak servies en alles en dat vind ik niet zo geweldig. Dus iemand ideeen? Het zijn een man en een vrouw met een kind :slightly_smiling_face:.

Dropjes en allerlei streekdingen, bij de ANWB winkel hebben ze heel veel.

Toen ik met een uitwisselingsproject bij een gezin bleef slapen had ik ze een grote doos met Merci gegeven xD Het is echt super moeilijk om iets te bedenken. Succes ermee!

Ik ga ook in een gastgezin en ik heb (tot nu toe) van die klompjes-sleutelhangers, een koelkastmagneet in de vorm van een hollands huisje en een klein stenen windmolentje. Ik ga misschien nog een boek met foto’s van Nederland kopen en sowieso stroopwafels! Dat is echt een aanrader, dat kennen ze daar niet maar ze vinden het heeeel lekker!

Stroopwafels, drop, peperkoek, hagelslag, klompjes, delfts-blauwe dingen etc. etc…

Naar welk land ga je? Ik ben afgelopen jaar in Zuid-Amerika geweest en daar heb ik er echt van gebaald dat ik geen postkaarten had meegenomen om het vlakke, nederlandse land te laten zien. Oh en! Je kan bijna overal wel van die kleine klompjes kopen, aan een sleutelhanger ofzo. Die zou ik ook meenemen als ik jou was, toen ik vertelde dat we oa bekend stonden om onze ‘houten schoenen’ werd ik heel raar aangekeken, haha!

Ik heb mijn gastouders het boek "The Dutch, I Presume? gegeven kan je bestellen bij bol.com is echt een grappig boekje over nederlandse gewoontes (koninginnedag, nieuwjaarsduik, sinterklaas, kaasschaaf etc etc) is geschreven in het Engels. En ik had dropjes, haagse hopjes en stroopwafels mee.

Okee bedankt! Aan eten meenemen had ik niet eens gedacht.
En ik ga ook naar zuid-amerika!

Van die oer-Hollandse blikjes met stroopwafels misschien?
Verder zou ik anders gewoon naar de Xenos gaan ofzo, en kijken of ze daar nog leuke dingen hebben.

Maak gewoon een Nederlands pakket; stroopwafels,drop, pannenkoeken mix, Goudse kaas, iets oranjes, tulpen, hagelslag, pindakaas, speculaas…

Ik had aan mijn gastgezin dropjes, stroopwafels en zo’n Nederlands servies-ding gegeven :’) Zij waren er helemaal gelukkig mee en dat is het belangrijkst toch! Haha

wij hadden van die stoffen tulpen van de blokker gegeven, en van die hollandse snoepjes van de hema :slightly_smiling_face: van die gele wafeltjes :drooling_face:

[i]ik ben 2 x bij een gastgezin geweest en beide keren waren de stroopwafels een groot succes! die vinden ze allemaal zo lekker :grinning:

verder zou ik gewoon echte hollandse souvernirtjes kopen. molentjes, klompen en al die afgezaagde dingen xd die vinden ze geweldig!
misschien zijn een paar tulpenbollen een goed idee?[/i]

Ik denk dat ze met alles al Blij zijn. want het is een Teken dat je aan ze hebt gedacht, toch?

Bij de Xenos (bij mij tenminste) heb je een soort hoekje met allemaal typisch Nederlandse dingen, vooral delftsblauw. Misschien kan je daar eens kijken? ^^

stroopwafels!

van die sloffen die op klompen lijken had mijn zus gegeven, haha, ze waren er heel blij mee.(:

neem drop mee, vinden ze smerig, kan jij het opeten ^^

Bij de Kruidvat verkopen ze stroopwafels in zo’n Delftsblauw blikje… Echt superleuk!

Idd naar de Xenos gaan! Had ik ook gedaan toen in op uitwisseling ging naar Turkije. Had voor de ouders oer-Hollandse pannenlappen en onderzetters gekocht. Vonden ze heel leuk, toen ze het uitpakten ging ze meteen wijzen en zeggen (in het Turks dan xD): kijk! Hier heb je dit! En daar dat! En dat hebben wij ook gezien! Haha, heel grappig was dat om te zijn, ze bleken dus al een keer in Nederland geweest te zijn, lieten ook meteen foto’s zien enzo (: Ze waren er heel blij mee.
Voor haar jongere broertje had ik een koe-sleutelhanger gekocht, ging hij meteen mee spelen, heel schattig.
En voor mijn partner een delfts-blauwe koelkast-magneet en een kettinkje.
En ik had drop meegenomen, zij vonden dat heel lekker! xD
Ik denk eigenlijk dat ze overal wel blij mee zijn, het geeft ze de indruk dat je aan ze gedacht hebt.