Cadeautjes voor dobbelen

Ik ga binnenkort met vrienden (5 jongens/mannen) dobbelen. We hebben afgesproken dat ieder voor €7,50 aan cadeautjes meeneemt. We hebben dat bedrag afgesproken omdat je dan tenminste ook een groter iets/ding kunt kopen van rond de €3,00.

Omdat ik het enige meisje ben die mee doet vraag ik me af wat redelijk is dat ze mee (moeten) nemen aan vrouwencadeautjes. Ieder mag zelf weten hoeveel cadeautjes hij meeneemt. Maar is het raar als ik zeg dat ieder bijvoorbeeld 2 vrouwencadeautjes moet meenemen?

Aan de ene kant misschien wel omdat ik het enige meisje ben? Maar aan de andere kant ga je met dobbelen heel vaak met cadeautjes naar huis die je eigenlijk niet leuk (genoeg) vind/waar je niets mee doet.

Verder spreken we denk ik af dat ieder een wat groter cadeautje van rond de €3,00 moet kopen. Dat cadeautje mag zowel een mannelijk, vrouwelijk, als neutraal cadeautje zijn.

ga naar de action, daar hebben ze genoeg onzin

Bedankt voor je tip. Mijn vraag was niet waar we cadeautjes moeten kopen, maar wat eerlijk is wat ze mee nemen aan vrouwencadeautjes.

ohh grapje, ehm 2 cadeaus per persoon is wel eerlijk toch? als je dan zelf alleen maar mannencadeautjes koopt dan is t wel ongeveer gelijk toch ;p

Tja, dat weet ik dus juist niet. Dus vandaar dat ik hier om meningen vraag! Ik denk dat iedereen in totaal ongeveer 6 cadeautjes meeneemt. Dus dan zou 1/3e van de cadeautjes vrouwelijke cadeautjes zijn. Is dat eerlijk of oneerlijk :stuck_out_tongue: ? Wat we ook kunnen doen is dat ze wat neutrale (die voor zowel mannen als vrouwen kunnen) cadeautjes meenemen. Maar ik vind het ook leuk als ze een paar cadeautjes meenemen wat echt vrouwencadeautjes zijn :stuck_out_tongue: .

Dadelijk krijgt een andere jongen het vrouwencadeautje dat eigenlijk voor jou is bedoelt :’) Kun je net zo goed voorstellen dat ze voor jou sowieso iets kopen dan, als die vrouwendingen toch voor jou bedoelt zijn. Maar dan is het idee van dobbelen eraf omdat iedereen weet welke cadeaus voor jou zijn en weten waar het terecht komt. Snap je?

Vind niet dat je kan eisen dat ze ook vrouwencadeau’s kopen. Zou gewoon afspreken neutrale cadeaus te kopen waar iedereen iets mee kan.

Precies. Daar wordt iedereen blij van. Ik hecht geen waarde aan die cadeautjes, het gaat meer om de gezelligheid.

Idd wat hierboven gezegd wordt ^^

Er zijn genoeg leuke kadotjes te vinden die voor zowel mannen of vrouwen leuk zijn o:

De kans is inderdaad groot dat een van hen met een of meer vrouwencadeautjes naar huis gaat. Maar met dobbelen ga je heel vaak naar huis met cadeautjes die je niet leuk vind/niet gebruikt en het gaat mij ook inderdaad om de lol van het strijden om de cadeautjes. En neutrale cadeautjes zijn er ook zat. Maar ik vind het ook leuk als er gewoon wat echte vrouwencadeautjes bij zitten. Dus ik denk dat ik dan maar vraag of ieder één vrouwencadeautje meeneemt.

Up.

We zijn met 6 personen, niet met 3. De regel van cadeau moeten ruilen met bijv. linker buurvrouw/man en een regel van vrijwillig een cadeau ruilen met iemand naar keuze doen we sowieso altijd in de rondes. En met dobbelen maakt het toch niet uit of je met een mannen- of vrouwencadeautje naar huis gaat? Ik ben zo vaak naar huis gegaan na het dobbelen met cadeautjes die ik niet leuk vond/niet gebruikte of al tienduizend keer had ofzo!

Waar maak je je dan druk om?

Ik vind het gewoon leuk als er ook wat echte vrouwencadeautjes bij zitten.

Up.

Als je graag leuke vrouwen cadeautjes wilt (wat zijn vrouwen cadeaus uberhaupt?) dan moet je niet met 5 mannen gaan dobbelen ::slightly_smiling_face:

Waarom up je dit? Je mening is duidelijk dat je wil dat er vrouwencadeautjes komen. Dan overleg je dit met hun? Je had ook al in je bericht aangegeven dat je ging vragen dat iedereen 1 vrouwencadeautje meenam. Heb je dit al gedaan?