Cadeautje voor beste vriend

Hey girlscene,

omdat het nu bijna nieuwjaar is, wil ik ook een zelfgemaakt cadeautje voor mijn beste vriend. Ik had geen idee tot ik me realiseerde dat ik onlangs zijn schaakspel stuk maakte.
Nu, mijn idee is dus om een houten spel te kopen, het bord te personaliseren door te schilderen en zo, en pionnen zélf te maken.
Mijn vraag aan jullie is, in wat voor soort en welk materiaal? Ik dacht aan fimo, maar ik ‘fimo’ nog niet lang dus ik denk dat het resultaat niet zo mooi gaat zijn. En zo ‘strijkpapier’ of hoe noemt het, is ook geen optie.
Anyway, dan moet ik nog een ‘thema’ hebben. Ik heb op het internet bijvoorbeeld al gezien, iemand die hetzelfde deed maar dan met sprookjes. Maar voor mijn beste vriend zou ik graag een ander thema hebben. (eentje dat je makkelijk kan aanpassen aan ‘rangorde’, zoals de koningin en koning hoger staan dan torens, bla-bla, zo wil ik ook een rangorde krijgen binnen mijn thema)

Iemand enig idee dus welk thema ik zou kunnen gebruiken en welk materiaal het beste zou zijn? Of een ander leuk cadeau-idee is ook altijd welkom!
Alvast bedankt, girls!

je zou het gewoon kunnen schilderen.
Er dingetjes opplakken ofzo? fimo zou inderdaad leuk zijn, maar als je het dan nog niet goed kan…

dit idee kan je ook met andere onderwerpen doen
maar misschien kan je als hij daar van houdt met voetbal doen…
de pionnen de spelers en de koning de trainer ofzoo…
of de pionnen als ballen en de rest als de spelers met onderscheid in spits enzo…
maar daar heb ik geen verstand van…
veel suc6 met het maken

^ ja of je kiest een bepaalde club uit, en daarvan doe je de trainer, de assistent-trainer, de voorzitter, een oude speler, een jonge speler, enz:)