cadeau voor ziekenbezoek

Lieve allemaal,

ik heb een vraag aan jullie. Om een verhaal kort te maken, ik wil graag een cadeautje geven aan een vriend (een vriend, niet mijn vriend), maar ik weet niet zo goed wat.
Helaas is het niet zo makkelijk als dat ik nu vertel… Deze vriend heeft afgelopen weekend een zelfmoordpoging gedaan, godzijdank mislukte deze. Hij is sinds gisteren van de Intensive care af en mag bezoek ontvangen. Zijn hele linkerkant is gebroken (arm, been, ribben etc.), kans dat hij ooit weer de oude zal zijn is erg klein. Ik ben ontzettend geschokt, verdrietig en nog heel veel meer door deze gebeurtenis. Ik wil hem graag laten weten dat hij wel geliefd wordt en dat hij er niet alleen voor staat. Daarom is een bloemetje te weinig. Maar ik ben bang dat ik als ik met iets anders aan kom zetten hij zich gaat schamen voor zijn actie. Hij heeft tegen zijn vader gezegd, toen hij bij bewustzijn kwam, dat hij wilde dat mensen denken dat het een ongeluk was. Ik weet niet of hij zich ervan bewust is dat iedereen weet dat dit niet zo is.
Weten jullie een geschikt cadeautje wat ik mee kan nemen naar het ziekenhuis? Ik heb het vrijdag nodig, dus enorme knutselwerken gaan 'm niet worden.

Bedankt!

Up!

Tja, wat vindt hij leuk? Misschien kun je een boek voor hem kopen, of een leuke dvd.

Misschien een boekje kopen en dan al zijn vrienden en familie leden er iets liefs in laten schrijven? En er nog leuke foto’s bij plakken, dan ziet hij dat jullie er allemaal voor hem zijn.

En anders ‘gewoon’ een enorme bos met van die heliumballonnen (met Get Well Soon enzo) en een enorme kaart waar je allemaal vrienden en klasgenootjes enzo in laat schrijven?

Dat is leuk, ja.

Dat idee van Baliloon is wel een goed idee. Ook kan je zelf zo’ n boekje voor hem maken, met leuke herinneringen van jullie twee of met andere vrienden erbij.