Cadeau voor vriendin die een half jaar naar Engeland gaat!

Heee meiden!

Een goede vriendin van mij gaat een half jaar in Engeland wonen en ze geeft binnenkort een afscheids/verjaardagsfeest. Nou wil ik natuurlijk wel even met een superorigineel cadeau aankomen, maar ik heb op dit moment echt geen inspiratie. Dus alle ideeën zijn welkom! :slightly_smiling_face:

Liefs (ll)

Een fotoboek waar ze foto’s in kan doen

een collage van foto’s maken en dat op iets drukken

Ik zou iets geven als een fotolijst in de vorm van een groot hart (want ik weet dat ze die hier hebben bij de Big Bazar) en dan volstoppen met foto’s, zodat ze daarnaar kan kijken in Engeland.

Loop ‘s een cadeaushop in, zoals Jansen & Jansen [als je die in de buurt hebt], die verkopen van die hele originele cadeau’s. Of maak iets zelf, bijv. een ketting met kraaltjes of een zelfgemaakt doosje met jullie foto erop ofzoiets. Je kunt ook via internet iets bestellen met je foto erop bijv. een mok, kussen, enz. Sorry ik weet niet zo veel maar hopelijk heb je er wat aan :’)

Zoiets heb ik ook eens meegemaakt, toen gaf ik samen met anderen een mandje (met delfts blauwe bekleding), een fotolijstje met allemaal leuke foto’s van ons er in en evt nog een leuke film of iets anders.

Bedankt voor al jullie leuke ideeën! :slightly_smiling_face:

Misschien is het leuk om veel kleine cadeautjes in een mand te doen en die aan haar geven, maar ze mag bijvoorbeeld één keer per week iets uitpakken. Het ligt dan aan je budget hoeveel cadeautjes je koopt om een half jaar vol te krijgen (en dus hoe vaak ze iets mag uitpakken). Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel :slightly_smiling_face:

Een fotoboek met een heleboel foto’s van wat ze hier allemaal doet, gedaan heeft… Sport, vrienden, familie, huisdieren, klas, school, werk, vriendje, kortom: ALLES EN IEDEREEN die ze hier kent en wat ze hier doet. Verzamel zoveel mogelijk foto’s en plak die allemaal in een fotoboek. Je kunt dan alle vrienden en familie iets bij hun foto laten schrijven. Zo heb je iets heel persoonlijks, van iedereen :slightly_smiling_face: En als ze jullie mist, hoeft ze alleen even het boek open te slaan en al die lieve tekstjes te lezen.

Of je maakt een mand met allemaal dingetjes die typisch hollands zijn! Bijvoorbeeld iets delfsblauw, klompen, tulpen (bollen of neptulpen), stroopwafels, echte nederlandse drop, kaas, molen (miniatuur natuurlijk). Een CD met de meest foute Nederlandse artiesten/liedjes. Misschien dat je op internet nog meer dergelijke Hollandse snuisterijtjes kunt vinden. Als ze met het vliegtuig gaat kun je misschien kleine hoeveelheden gebruiken en kleine vormen… Zoals sleutelhangers, magneten e.d!

Je kunt het ook simpel en klein houden:
Koop een vriendenboekje en laat zoveel mogelijk mensen in dat boekje schrijven! Dat hebben we ook voor een vriend van mij gedaan. Hij is sinds 22 nov. 1,5 jaar naar Australië. We hebben aan de beste vrienden gevraagd een foto mee te nemen op zijn afscheidsfeestje. Deze konden ze in het vriendenboekje plakken! En ze konden er ook allemaal iets inzetten. Zelfs de hondjes Bram, Mia & Tweety stonden er in met foto! Hij vond het echt enorm leuk om te krijgen! We hadden een extra mooie uitgekozen, eentje met paarden haha.

Iets heel Nederlands :'DD

Echt superleuke reacties allemaal, ik zit weer helemaal vol ideeën! :slightly_smiling_face: