Cadeau voor gastgezin

ik ga dit weekend op uitwisseling naar duitsland en ik wil graag een cadeautje meenemen voor mijn gastgezin als bedankje. ik weet alleen niet wat ik ze zal geven! een pakket met allemaal nederlandse dingetjes leek me wel leuk, maar wat zal ik er dan allemaal in doen? stroopwafels? kennen ze dat daar? hagelslag? en wat nog meer?

of heb je nog een ander leuk idee? laat het maar weten!

(geen bad set :p)

duitsers vinden kaas uit holland toch altijd leuk?
Naja zoiets was zaterdag bij ik hou van holland, over van die kaas meisjes xD

Misschien tulpen?

Kaas, stroopwafesl, van diemini hageslag, drop, rookworst, kruidkoek, poffertje pannenmix, een boekej met allemaal foto,s van typisch nederlandse dingen dus molens dijken enz., popetje in klederdracht, speculaas, blond amsterdam als ze een dochter hebben, sleutehangers met klompje, Nederlands recepten boekje in het duits, rol beschuit, bloembollen , bosje tulpen

speculaas, drop, hagelslag, stroopwafels, peperkoek, roggebrood, kaas. die typische dingtjes (:

^dit maar niet alles he :stuck_out_tongue:

Sleutel met klompje / tulpje.
hagelslag
stroopwafel
kaas
bloembollen

Hier is al een topic over.

Je kunt ook wat nederlandstalige muziek op een cd branden.

Okee dit is misschien niet echt een cadeautje maar dit heb mijn nicht is een x gedaan
Als je tijd heb tijdens de uitwisseling een middagje oudhollandse spelletjes
Bij mij was het erg geslaagt we hebben veel gelachten!! n.n

Bitterballen!
Ik werk in een restaurant in Zuid-Limburg, en altijd als we bitterballen serveren als er duitsers zijn dan weten ze eerst niet wat het is, dan proeven ze het en dan vinden ze het helemaal geweldig :’)

Je neemt een mand, met allemaal leuke dingetjes, kaas, van die mini klompjes, stroopwafels, drop, en wat je nog meer kunt verzinnen wat echt Nederlands is. Strik om de mand en een bosje tulpen erop !

Drop, klompensleutelhangers :stuck_out_tongue:

drop, een kaasschaaf, tulpen?
'n klein spel mens erger je niet ofzo?

haha genoeg leuke nederlandse dingen (:

kaas, pindakaas, hagelslag, drop, van die mini klopjes, stroopwafels, tulpje; nederlandse dingen dus

Drop kennen ze niet ^,^

ik weet niet hoe t in duitsland zit, maar ik ga op uitwisseling naar letland en ik neem mee…:

-delftsblauwe kopjes (van de xenos!)
-delftsblauwe servetten (vond m’n mama leuk, hahaha)
-miniverpakking hagelslag
-miniverpakking met van die appelstroop en chocopasta enzo (ik weet niet of dat echt nederlands is?! maar had m’n mams gehaald)
-stroopwafels
-speculaas (die laatste twee moet ik alleen nog eventjes snel morgenvroeg halen voor ik vertrek…)

verder is drop typisch nederlands (alleen dat vinden bijna alle buitenlanders vies?), net als kaas (maar ligt eraan of je dat kan vervoeren want het is echt smerig als kaas helemaal zacht en zweterig wordt…)

verder schijnt eierkoek typisch nederlands te zijn?! maar dat weet ik niet zeker. rookworst, van die friese kruidkoek, kroketten/frikadellen,

en natuurlijk niet te vergeten álles wat delftsblauw is, die twee kussende figuurtjes, tulpen, en klompen ofcourse(:

Bij de xenos hebben ze aaaaaaaaaallemaal leuke delftsblauwe dingen, mandjes, ovenhandschoenen, kopjes, noem maar op! je zou daar eens moeten kijken en dan voor de rest wat er hier boven is geplaatst.

Ik had drop in Engeland gegeven en daar vonden ze het heel leuk!

OMG dat is precies wat ik me 3 weken geleden af vroeg!
Ik ging naar mensen waarvan ik de dochter ook al is bij mij thuis had gehad, en die ik dus stroopwafels, speculoos en hollandse drop enzoo had laten proeven, dus ik had mandje met allemaal helemaal hollands snoep van kaneel stokjes stroopwafels speculoos (jaa ik weet dat is vlaams maar zij vond het lekker) en koetjes repen (ook vlaams, alleen voor mij is het echt HET meest nederlandse snoep wat er is, raar ik weet het) dus ik zou vooral voor eten gaan, of desnoods als grapje van die klomp sloffen ofzoo… Veel plezier:)