Cadeau van ; klas voor ; meisje met overleden moeder

Wij hebben een vriendin van mij een grote bos rozen gegeven toen haar moeder 3 jaar geleden overleed.
Ik denk dat andere cadeautjes eerlijk gezegd een beetje ongepast zijn omdat materiële dingen geen zaken zijn waar je op dat moment aandacht aan wil geven.

ja, van een euro ga ik kapot. 1 euro kan iedereen missen.

Als je daar niet 1 euro voor over hebt…

Ja ik weet dat iedereen dat al zegt, en het hoeft ook niet uit te maken, die ene euro.
Maar als ik iedereen vraag een cadeautje te kopen kan iemand gewoon zelf kiezen.
Maar als ik zeg ; iedereen moet mij een euro geven, dat komt zo over van ; dit is mijn idee en doe mee en geef een euro !
Dus ik wil het een beetje vrij houden

Toen mijn moeder op sterven lag (ook door kanker…) kwamen mijn mentor en een paar klasgenootjes me een zelfgemaakte poster brengen. Ze hadden er met de hele klas aan gewerkt. Een heeel groot vel papier, hadden ze een groot hart op getekend en sterkte bij geschreven en daaromheen had iedereen persoonlijk een berichtje voor me opgeschreven met een plaatje, foto of tekeningetje erbij. Dat vond ik echt heel lief!

Weetje wat het is… het hoeft niks groots te zijn, want het gaat om het gebaar. Die poster zal wel niks gekost hebben, het was gewoon iets simpels. maar het kwam uit het hart.
ik heb hem zelfs nog steeds bewaard.

Ik was en ben nog steeds in ieder geval heel erg dankbaar, het had niet gehoeven. Maar het gaf toch een steuntje in de rug. Het idee dat je er niet alleen voor staat. Vooral al die kleine berichtjes, zo veelzeggend. het is eigenlijk gewoon onbeschrijfelijk in zo’n situatie…
Als je maar weet dat het niks groots hoeft te zijn, het hoeft ook geen geld te kosten. Gewoon iedereen wat aanmoedigende woorden laten opschrijven op een vel papier is genoeg. De emoties dat dat bij mij opriep zijn onbeschrijfelijk.

Dankje ! Nu weer ik ook hoe het voor haar is. Dat het inderdaad om de gedachte gaat en daarom lijkt het me toch ook wel leuk om allemaal iets te doen voor haar, en niet allemaal wat geld geven en daar wat van kopen.

Bij de xenos een grote hartendoos stoppen met daarin allemaal briefjes van kinderen uit je klas en dan nog allemaal cadeautjes erin stoppen.

En sterkte!

Een knuffel met daaraan een briefje ofiets…

niks

Dat is ook leuk, dankje !

Bij ons in de klas was de moeder van een jongen overleden, voor hem hebben we allemaal een kaart met iets liefs erop geschreven, die hebben we gegeven samen met een knuffeltje, omdat hij zo van honden houdt.
Succes nog!

Die rozen is wel een goed idee, toen een meisje uit mijn klas haar vader had verloren hadden we een kaart voor haar gekocht dat is misschien ook wel een idee en dan iedereen er wat op laten schrijven;)

Aan een kaart/poster/boekje met lieve berichtjes van jullie allemaal heeft ze denk ik het meest, het gaat erom dat jullie laten zien dat jullie haar steunen lijkt me.

Toen mijn vader overleden was, hadden mijn klasgenootjes een boekje gekocht en daarin had elk klasgenootje en elke leraar waar ik les van had, een tekst geschreven (ook echt lang). Bovendien zat het vol met lieve plaatjes en gedichten enzo.
Daarbij hadden ze me ook een knuffeltje en een hartjes vorm geluk steen gegeven.
En dat kwamen dan een paar klasgenoten bij mij thuis brengen.
Dat waardeerde ik echt van ze.

toen de vader van een meisje uit me broertjes klas overleed hadden ze een plantje gekocht ( vergeet me niet ) zo heet die dacht ik .

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdwmBtIFOQS7vzDNcruQDw0E3maPC_LTbrSL6Thzg_8kKX0LisBA
zo 1 was het.
en dan hadden ze een boekje gemaakt en op de voorkant stond : het plantje heet dan vergeet me niet maar wat we eigenlijk willen zeggen wij vergeten jou niet dus als je een keertje huilt in de klas schaam je niet wij zullen de zijn. ( zoiets weet niet helemaal precies meer )
en in dat boekje konden ze dan tekeningen maken of een tekstje schrijven.
en op de allerlaatste bladzijde stond dan een gedichtje

We gaan deze ketting voor haar kopen, en we hebben al een heel mooi doosje gekocht, zodat ze het thuis open kan maken en dat niet op school hoeft te doen.
http://www.lucardi.nl/assortiment/product/43512/eve-goldplated-ketting-hart-met-zirk-eve-valentijn/
Wat vinden jullie er van, wij vinden hem heel mooi :grinning:

Dat is een mooi idee! Het is een mooie ketting en ik denk dat het hartje ook wel een beetje laat zien dat jullie er voor haar zijn…

Dat is echt lief!

dat is mooi ja met een lieve kaart erbij dat als ze verdrietig is dat haar kan opvrolijken

ik vind niet dat het om 2 of 3 euro gaat. daar vul je haar verdriet heus niet mee. en iets ‘leuks’ doen als survivallen om haar even niet aan haar moeder te laten denken ook niet… dat werkt echt niet:S… denk gewoon een mooie kaart met lieve tekstjes waarin duidelijk word dat jullie aan haar denken mooier is