Cadeau van ; klas voor ; meisje met overleden moeder

Beetje een vage titel, maar er is dus een meisje uit mijn klas, best een goede vriendin van mij, en haar moeder is gister overleden aan kanker.
En ik vind het echt super zielig voor haar. Maar nu wilde ik dus samen met een vriendin en mijn mentor wat voor haar regelen. Eerst wilde ik en die vriendin voor iedereen in de klas een roos kopen bij de action en dat iedereen uit mijn klas daar dan een klein cadeautje aan hangt. Maar we dachten dat die rozen iets van 20 cent waren ofzo. Dus dat we dan voor ongeveer 7 euro die rozen hadden en dat iedereen dan zelf een cadeautje kocht om er aan te hangen. Maar die rozen zijn dus 1 euro bij de action en dan word het een beetje duur voor ons. En als we iedereen een roos laten kopen krijg je allemaal andere. En het moet ook al gebeuren voor maandag. Want dan komt ze weer naar school. Maar weet iemand een alternatief of een andere leuk cadeautje ? Of misschien iets wat iemand al een keer heeft gedaan, bij iemand die een van zijn ouders was verloren ?

Misschien een hele grote kaart maken en dat iedereen er iets liefs opschrijft? Een meisje uit mijn klas is vorig jaar haar vader verloren en die had heel veel aan zo’n kaart.

Dat heb ik dus ook meegemaakt, wij hadden met de hele klas een boekje gemaakt met allemaal lieve gedichtjes en brieven waarin we vertelde dat we haar steunde etc.

Je kunt ook wel die roos doen, vind ik echt een superleuk idee! Dan kopen jullie gewoon allemaal dezelfde rozen en laat je iedereen een euro terug betalen. Misschien kan school ook wel een bijdrage leveren? Nou ja, succes! Oh, het idee van McKaela is ook leuk!

Misschien kan je er een uitje van maken? Uit eten of survivalen, dan heeft ze wat te doen en kan ze het een beetje vergeten voor dat moment.
Heb het zelf ook meegemaakt op de middelbare school, maar ik weet niet meer wat we toen gedaan hebben… Ik denk zoiets als dat we allemaal 2 euro gaven en daar is dan een groot kado van gekocht…

Nog wat ideen:
-Parfum kopen(dus geld inzamelen)
-Etentje houden in het klaslokaal, met chocoladefondue en zelf pizza maken van turks brood enzo, dus lekker makkelijk en hoeft niet duur te zijn
-schaatsen(als uitje dus)
-een film pakket met lachfilms, of een bioscoop bon met een zak popcorn ofzo
-een mooi fotolijstje/douchegordijn waar je foto’s en dingetjes in kan doen, dus dingen die haar aan haar moeder herinneren

@ CISX we hebben al een kaart geschreven voor haar, dus dan krijgt ze twee keer een kaart, dat vind ik eigenlijk niet zo’n leuk idee, srry

@ mckaela dat is wel een super leuk idee alleen ik ken haar pas vanaf het begin van het schooljaar en heb haar moeder nog nooit gezien, en heb ook niet veel foto’s samen met haar.

@ sarajanne maar het is dan de bedoeling dat iedereen ook nog een cadeautje voor er bij kopen, maar dat was ik sowieso al van plan om tegen mijn mentor te zeggen of dat misschien kan

@ summerstars we gaan binnenkort al schaatsen en eten met school haha en die andere dingen vind ik een beetje verjaardagscadeautjes en het is denk ik leuker om allemaal los wat voor haar te kopen

Maar toch iedereen al bedankt !! :kissing:

Dat hadden wij ook.

Mijn vader is zelf ook pas overleden aan kanker dus miss kan ik helpen,een kaart met allemaal mooie teksten erop is miss leuk,datze weet dat er mensen voor haar klaar staan. Of op hyves miss een foto zoeken van haar en haar moeder en uitprinten en dan daar achter op t blaadje iets schrijven…
Ik hoop dat ik heb geholpen x

Laat iedereen 1 euro meer inleggen, 1 euro kunnen ze wel missen lijkt me.

@iris_lollypop, ja, dat zou ik dan wel doen. Dat je iedereen er op uit stuurt om zelf een cadeautje van bijv. 3 euro te kopen en dat jullie dan die rozen kopen. Je kunt doen dat jullie de cadeautjes én de rozen kopen, maar dat lijkt me niet heel verstandig… Nogmaals, succes!

wow 1 euro per persoon, ja dat vind ik ook écht te duur hoor, zeker als haar moeder overleden is, nee is echt gewoon te duur.

Je hoeft niet van iedereen apart een roos te hebben, doe er gewoon een paar en doe daar wat kleine kadootjes en een kaart bij. Ik denk dat ze aan een kaart een hoop heeft en wat kleine dingetjes als een knuffeltje of een mooi fotolijstje. Of inderdaad een klein boekje met mooie zinnetjes die jullie er zelf ingezet hebben.

ik vind zelf het boekje ook het mooiste.
en dan gewoon iedereen een stukje laten schrijven of tekenen, dat is het persoonlijkste. en gewoon zeggen dat ze op jullie steun kan rekenen.
want wat heeft zo’n meisje nou aan allemaal cadeau’s?

het is maar 1! euro, dat meisje heeft jullie nodig en dan is 1 euro te weinig?
Kom op

Ik en een vriendin van me hadden zo’n beertje gekocht met; We zijn er voor je, en dan in het Engels, zodat ze aan ons blijft denken enzo.
Maar nee, ik weet niks.
En heel veel sterkte!

Wij hadden volgens mij een keer een boekje gedaan en daarin had iedereen wat geschreven.
Die cadeautjes zijn wel een leuk idee natuurlijk, je kunt ook een mand vol met kleine cadeautjes, tekstjes, brieven en gedichtjes erin geven ofzo? Sowieso iets met teksten, waarin ze ziet dat jullie met haar meeleven. Dat kan vaak wel veel steun geven. Cadeautjes zijn ook altijd leuk, maar wat kan je nou geven aan iemand waarbij haar moeder is overleden…

Dat is ook een leuk idee !
We zatten ook al te denken aan geld bij elkaar legen en dan een ketting of armband voor haar kopen.

Een (grote) knuffelbeer?
Kan je daar desnoods van het overige geld nog een paar roosjes of een lief armbandje bij kopen.
Voor een klasgenootje die ongeveer hetzelfde doormaakte vorig jaar hebben we dit gedaan, vond ze veel leuker dan al die boodschapjes in een boekje wat we voor haar geschreven hadden, omdat dat toch vooral standaard tekstjes waren zoals : gecondoleerd, ben er voor je, sterkte, enz. dat hoort ze in deze tijd ook wel genoeg.

Sorry, misschien ben ik heel harteloos ofzo, maar waarom zou je een cadeautje kopen voor iemand waar de moeder van is overleden? Ik denk dat je eerder iets van een boekje met verhaaltjes kan maken, daar heb je op zo’n moment meer aan. Of dat iedereen gewoon een bos rozen koopt en daar een kaartje aanhangt waar iets liefs op staat geschreven.

Nee is helemaal niet harteloos hoor
Maar het leek ons leuk om allemaal met iets voor haar te hebben, dat ze het gevoel heeft dat iedereen even aan haar heeft gedacht en wat voor haar heeft gekocht :wink: