cadeau kopen voor zus?

wat doen/kopen?
  • niks of zelf iets maken
  • iets kleins minder dan 5euro
  • 10 euro ongeveer
  • het cadeau van 2O euro
  • tekenen of knutselen

0 stemmers

hallo iedereen,
het is weer bijna kerstmis en ik koop graag een kado voor mijn ouders en mijn kleine zusje van twee jaar jonger…
het probleem is dat ik vorig jaar twee leuke handtraining dingetjes had gekocht voor haar omdat ze dat wou hebben.ik had ze in en klein doosje gestoken en dan steeds weer in een grotere doos…je kent het wel.
dus mijn zusje verwachte een super groot cadeau, en toen ze het dan open maakte was ze helemaal niet blij…‘wat kan ik daar nu mee doen’ zei ze…ik was super ongelukkig met haar reactie en zei tegen mezelf dat ik nooit nog een kado ging kopen voor haar…
nu komt ze naar me toe en ze zegt ‘ik heb een leuk cado voor jou van 20 euro, maar omdat het zo duur is moet jij ook iets nemen van 20 euro voor mij’
ik weet echt niet of ik dat wel zou doen…en voor 20 euro???
iemand hulp?
wat zouden jullie doen??
alvast bedankt voor reactie…

een cadeau kopen omdat het ‘moet’ hoort niet bij het idee wat een cadeau geven inhoudt.
En vooral omdat zij bepaald dat jij zoveel aan haar moet uitgeven, omdat zij dat ook heeft gedaan zonder enig overleg met jou.

Ik zou het gewoon met haar bespreken. Jij hebt geen 20 euro voor haar over, omdat ze je eerdere cadeau’s ook niet heeft gewaardeerd ondanks alle moeite die jij erin stopte. En dan zal ze waarschijnlijk boos worden en wat niet, maar misschien leert ze dan dat dit niet zomaar kan zo. En praat ook met je ouders over hoe jij je voelt.
Cadeaus geven hoort leuk te zijn.

Jij mag zelf de waarde bepalen van je cadeau, en ik vind best dat je haar mag vertellen dat je teleurgesteld in haar reactie van vorig jaar was. Op die manier zou ik haar helemaal geen cadeau willen geven, helemaal nu ze ook nog eisen gaat stellen…

Ze heeft dus op eigen houtje een cadeau uitgekozen voor 20 euro en eist nu hetzelfde bedrag van jou? Laat je aub niet zo manipuleren.

Mijn zusje heeft precies hetzelfde geprobeerd voor sinterklaas maar dan voor 15 euro. Nou ik heb dr laten weten dat dat zo niet werkt.

Wtf. ik zou een cadeau geven maar besteed lekker het bedrag wat je zelf wil besteden…

Ben zo blij dat wij niet aan die onzin van cadeaus doen. Laat je inderdaad niet manipuleren hoor, een leuk cadeau heeft niets te maken met de prijs.