Buskaartjes/strippenkaart.

Ik heb vanaf vandaag een stage waarvoor ik met de bus moet reizen.
Nou zeiden ze dat ik het beste een strippenkaart kon kopen, deze heb ik gekocht.
45 strippen voor 22,50. Nou ben ik 12 strippen kwijt voor de heen en terug weg! Echt niet normaal dus.
Ik moet 2 dagen in de week stage lopen dus nu kan ik er nog geen 2 weken mee doen.
Maar mijn vraag is dus hoeveel een gewoon kaartje kost, want een dagkaartje kost 3 euro maar voor 9 uur zijn deze niet geldig en ik moet rond 8 uur de bus hebben.

ov chipkaart,
is heel goedkoop heen terug weg
je kan ook stiekem eerder uitchecken
ze z’n nou maar 2,50 :slightly_smiling_face:

in elke gemeente betaal je een andere prijs per kilometer. ivm subsidie

Gewone kaartjes in de bus zijn normaliter duurder dan een strippenkaart. Kun je geen ov-kaart nemen?

misschien kan je kijken hoeveel het met de ov chipkaart kost?

ik ga zoiezo altijd met de chipknip. een half uurtje in de bus(van goes naar zierikzee in dit geval) is hier met chipknip 3.06 en strippenkaart 4.80.

ov chipkaart is bij ons veeeel duurder dan strippenkaart hoor mensen…

En sowieso al een starttarief van ¤1,87

bij ons meestal ook… binnenkort isi hier verplicht…
ik moet elke week ergens naar toe… dat kost nu bijna het dubbele(teminste het dubbele van een dagkaart)>.<
maar als je 1 halte rijd isi wel goedkoper…

Maar je krijgt je starttarief weer teruggestort als je uitcheckt.
Misschien een weekabonnement proberen?

Ik heb helemaal geen start tarief? Mijn reizen zijn meestal ± 1,50 voor een half uur reizen.

uhm stage kun je een tegemoetkoming krijgen :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face: moet je ff via duo.nl regelen … kijken waar je recht op hebt, welke opleiding doe je? hoe oud ben je … etc

misschien kan je dan beter een abonnement nemen?

Dankje iedereen :slightly_smiling_face:
Ik zal eens kijken naar een OV chipkaart. Ik dacht dat je zo’n ding alleen kreeg voor school als je 18 was haha.

^ Eh wow waar woon jij als ik het vragen mag? Ik kan hier niet eens een strippenkaart meer gebruiken. :expressionless:

Bij ons is het starttarief overigens 75 cent. Als je dan binnen een half uur weer opnieuw incheckt voor een ander vervoersmiddel kost het je niet weer die 75 cent maar is het gratis.

Bij ons 80 cent. En als je hier om een strippenkaart vraagt verklaren ze je voor gek xD

Je krijgt m gratis wanneer je boven de 18 bent en studeert ja. Maar iedereen kan in principe zo’n ding aanschaffen, het kost je dan alleen geld.

waar ik woon is de ov-chipkaart veel duurder,
raar dat een dagkaart niet de hele dag geldig is (is bij mij wel)

in groningen kan je nog niet eens met een ov chipkaart in de bus reizen! Het ligt erg aan je regio hoe duur iets is en vaak is een strippenkaart van 45 het goedkoopst tijdens de spitsuren, omdat, zoals je al zegt, dagkaarten dan niet gelden. Meestal staat op de site van de busmaatschappij wel een overzicht van wat het goedkoopst is voor jouw reisgedrag…

over een jaar is het overal ov chipkaart :wink: ze willen in groningen frysland en drenthe het eigenlijk al per 2 jan. klaar hebben, maar de overgangsfase duurt wat langer.
Als het noorden en het westen het geintegreerd hebben, komt ook het midden en oosten van het land.

Ze hebben bijvoorbeeld de prijs van twee enkeltjes met de trein even duur gemaakt als gewoon een retourtje, om zo prijsverschillen te overbruggen. Echt ingewikkeld joh!

OV CHIPKAART is een kaart MET EEN CHIP./
Op die chip kun je een reisproduct zetten, ik als student heb er een WEEK- STUDENTEN-REISPRODUCT OP, waar mee ik door de week gratis kan reizen.
Je kunt er ook gewoon mee reizen, en dan zet je er een ander product op, het is een soort stamkaart.
:wink::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

en het sucks soms big time :frowning_face: