buskaart controle?!

hooooi
wie reist er hier met een bus/maand of weekkaart?
ik sinds september. alleen heb ik nu een weekkaart die ik t/m woensdag kan gebruiken.
maar dan moet ik donderdag en vrijdag nog naar school, en daarna is het vakantie.
dus wie is er wel eens doorgelopen met een kaart die over tijd was?
ging dat?
x

Volgens mij gaat het niet lukken. Ik kreeg soms al gezeik als ik dat abbo gebruikte die op die dag zou aflopen.

Doe gewoon een poging… & als ze zeggen nee is niet goed dan vraag je een dagkaart (weet niet of ze in je omgeving dat ook hebben). Bij ons kan je in Noord- en MiddenLimburg met een dagkaart van 4,20 een hele dag met de bus reizen.

je moet toch dat kaartje laten zien aan de bus chauffeur? denk niet dat het je gaat lukken.

vandaag liet ik nog mn OV zien en toen werd ik nog n keer terug geroepen omdat de chauffeur heb beter wou bekijken :pensive:

ohw okee…
maar soms kijken ze er gewoon niet eens naar, zo raar eigenlijk.
bij mij kijken ze soms ook niet , vandaag keek die chauffeur ook niet eens naar de datum zowat.

Ja ik vind het ook raar hoe ze dan wel kunnen zien als ie wel is afgelopen.:3 Maar je kan het proberen, het licht aan…wat voor buschauffeur je treft denk ik. Je kan er uit gestuurd worden maar dan kan je gewoon de volgende proberen.

Of niet, vandaag pakte de trein condocteur mijn treinkaartje af omdat mijn kortingskaart verlopen was, maar dat is wat anders.

Ik loop bijna iedere dag naar school vanuit het station… Maar soms zit er in de bus dat ik zou moeten nemen naar school geen chauffeur dan stap ik mooi in. Dan maar een keer illegaal reizen en geen 20 minuten lopen :flushed:

Maar denk dat ik echt niet de enigste ben die dat doet. Ken genoeg mensen die een strippenkaart voor 2 maanden gebruiken omdat ze toch maar 2 strippen nodig hebben om terug van school naar het station moeten en 's morgens gewoon achterin instappen.

maar het schijnt toch ook dat je een boete er voor krijgt? als ze zien dat ie overtijd is ?

bij week- en maandkaarten letten ze daar veeeeeeeel meer op
ik ben wel een paar keer met een oude jaarkaart erdoor gekomen,
maar ik denk niet dat het bij je weekkaartje gaat lukken.

heb dat wellis gedaan hoor soms kijken ze niet zo goed d8 als ze het zien zeg ik hgewooon ow sorry doe dan maar een 2 euro kaartje(die heb je bij ons bij stad en streek)maargoed anders gewoon kaarftje kopen in de bus of je koopt een buskaarT?

Succes;)

ik was een keer bezig mijn maandkaart uit mijn tas te halen maar ik kon hem niet vinden ik heb een tas vol rommel en toen zei de chauffeur : loop maar door, ik geloof je wel

dus misschien werkt dat ook wel Xd

Ik zou het eerst gewoon proberen. (:

Jaa, 35 euro en een nieuw kaartje kopen, Maar hij matste me.

Hehe, gewoon proberen =)

Dat lukt je wel hoor!
Of ff illegale maken haha.
xxx

Dure dagkaart. bij ons ( breda ) is een dagkaart 3 euro!

ik ging voordat ik men ov had, soms gewoon met men maandabbo van de trein met de bus… en die was soms zoals jij nu hebt ook overdatum om het zo maar even te noemen. Dus probeer het gewoon, zorg wel dat je een strippenkaart hebt zodat je alsnog gewoon kunt afstempelen mocht het niet lukken…

iedereen bedankt voor de reacties! :slightly_smiling_face:
ik moet nog maar even kijken hoe ik het ga doen donderdag…
voor de rest kan iedereen nog zn bus/openbaarvervoer/ov kaart dingen kwijt haha dus eigenlijk had ik het : het algemene openbaar vervoer topic moeten noemen. niet aangedacht ;p

xxx

Ik heb 7 weken moeten reizen met de bus, dus had ook een maandabbo. Maar het zou nog een paar dagen duren voordat ik (nadat die abbo was afgelopen) mijn OV kreeg.
Maar het viel mij altijd op dat de buschauffeurs niet echt naar de kaart keken, dus ik heb er gewoon mee doorgelopen. Nooit iets van gehoord :wink:

ghehe ik wou zeggen bij ons ook! maar ik woon ook in Noord-Brabant :stuck_out_tongue: