Busje rijden (drankspel)

Ik wou even dit spel met jullie delen, omdat er toch iedere week gebruik van wordt gemaakt bij mij en mijn vriendinnen.
Ik denk dat al veel mensen het spel kennen, maar voor diegene die het nog niet kennen, eventjes de regels:

Nodig:
-Een kaart spel
-Drank

Uitleg:
Je gaat met een groepje rond de tafel staan/zitten. Één iemand is de spelverdeler. Deze heeft alle kaarten in de hand.
De spelverdeler houdt de kaarten op de kop en vraagt aan degene langs haar ‘zwart of rood’ als diegene rood zegt, draait de spelverdeler de kaart om. Als dit rood is, hoeft diegene geen slok te drinken, is het zwart, dan wel. Zo ga je de tafel rond inclusief jezelf(als je spelverdeler bent)
Dan de tweede ronde, je doet precies hetzelfde maar nu vraag je ‘harten/klaveren/schoppen/ruiten’.
Derde ronde vraag je ‘er buiten of er binnen’ De kaarten van de eerste 2 rondes liggen voor je, als je al eerste bijvoorbeeld de 4 had, en bij de tweede ronde een boer. Dan is de kans groter dat de kaart bij de derde ronde tussen de 4 en de boer zit, dus zeg je er binnen.
Bij de vierde ronde vraag je ‘een getal’ dit kan dus van alles zijn, 2,3,4,vrouw, koning etc. Dit heeft meestal iedereen fout, haha :slight_smile:
Als je hier mee klaar bent, houdt iedereen zijn kaarten (dit zijn er 4).
Met de overige kaarten van de stapel van de spelverdeler ga je een piramide maken, je begint met 1 kaart, dan 2, 3, 4 en dan 5.
Je begint bij de bovenste kaart, deze draai je om. Als dit een 9 is, mag iedereen met een 9 die kaart opgooien. Diegene die die 9 opgooit, mag willekeurig 1 slok uitdelen. Als iemand 2 negens heeft, mag diegene 2 slokken uitdelen
Daarna ga je verder bij het tweede rijtje, is dit een 3, dan legt iedereen met een 3 die kaart op, en mag 2 slokken uitdelen. Iemand 2 drieën? Mag die 4 slokken uitdelen.
Zo ga je de hele piramide af.
Als je voor de tweede keer een 9 omdraait, moet je gewoon verder gaan.
Op het einde is er iemand die kaarten over heeft, als er twee mensen zijn met evenveel kaarten, gaan zij hoger/lager doen. Je legt een kaart op, en vraagt hoger of lager. Bijv: Ik leg een 3 op, diegene zegt hoger. Is dit fout, en heeft de ander het bij de volgende kaart wel goed, mag die eerste Busje rijden.
Er komen 5 kaarten te liggen, bijvoorbeeld
5 - 6- vrouw- 3- koning
de 5 ligt als eerste. Dus daar begint het spel. Diegene die Busje gaat rijden, moet hoger of lager zeggen. Zegt diegene hoger en het is goed, ga je naar de tweede kaart, de 6 dus. Als dit fout is, 1 slok drinken. En begint diegene vanaf het begin. Dit is gewoon de kaart die op de 5 ligt.
Heeft diegene het bij de 6 ook goed geraden en gaat dit zo verder, maar bij de koning mis, dan moet diegene 5 slokken drinken en weer van voor af aan beginnen!
Heeft diegene alles goed geraden dan is het spel afgelopen.
Dubbele getallen tellen als drinken!

Plezier is zeker gegarandeerd!!
Let wel op, dat als je het met alcohol doet, je het snel voelt! Haha :slight_smile:
Veel plezier voor diegene die het gaan uitproberen
En ik hoor jullie verhalen er graag over! :slight_smile:

Liefs

Ik doe geen drank spelletjes met mijn vrienden. Ik voer ze liever geen drankjes die slecht voor ze zijn.

Veel te ingewikkeld!

Voeren?
Het is toch echt hun keuze zelf of ze alcohol drinken! :slight_smile:

Haha, ja dat dacht ik op het begin ook!
Maar als je het een keer (mee) speelt, is het heel makkelijk!
Het is echt de moeite waard om te proberen, want het is erg leuk!

Ik speel dat altijd als de broer van een vriendinnetje + aanhang meedrinkt met ons als we daar zijn. Het klinkt als veel moeite, en zij vinden het ook heel grappig dat wij meisjes er echt heel slecht in zijn, dat is de reden dat we neit meer zo vaak met hun drinken haha

Klinkt wel leuk, hoewel ik denk dat ik het toch bij kingsen hou. :slightly_smiling_face:

Het lijkt inderdaad heel ingewikkeld haha

Hahah dat klinkt echt behoorlijk ingewikkeld. Het begin snap ik wel maar daarna wordt t echt onduidelijk, maar lijkt me wel leuk om het eens met mensen te spelen die het al wel kunnen (:

Ik geef toe, dat mijn uitleg een beetje ingewikkeld is, haha.
Misschien moet je de uitleg er is een keer bij pakken als je het spel wilt spelen :-).

Ik houd het bij kingsen haha!