Lieve allemaal,
Ik zit in mijn eerste jaar IBMS (international business studies) dit is een Engelstalige business opleiding.
Ik heb voordat ik positief studieadvies kreeg een test moeten afleggen voor mijn 2e vreemde taal (Frans) met als doel om te kijken of ik naar advanced of basic moest. Het resultaat hiervan was basic omdat ik tijdens de toets grammatica kreeg en ik ben daar ontzettend slecht in.
Nu heb ik vandaag Frans gehad en mijn lerares wil mij toch in de advanced klas zetten omdat ze mijn Frans goed vind en in de basic klas zitten ook mensen die nog nooit Frans hebben gehad.
Nu wil ik dit absoluut niet omdat ten eerste de opleiding al ontzettend zwaar is en ik elke dag 1,5 a 2 uur moet reizen dus rond de 4 uur per dag. Het niveau van Engels is ook best hoog. Al met al heb ik het niet al te makkelijk. Als ik nu ook nog is Frans advanced krijg (business frans) ga ik het heel zwaar krijgen aangezien ze met Frans advanced een hoog niveau willen creëren.
Ten tweede wil ik deze opleiding maar 1 jaar doen om mijn propedeuse te halen en vervolgens iets anders te studeren op de uni. Dus waarom zou ik het mezelf nog moeilijker maken dan het al is?
Wat denken jullie hiervan? Lekker bij basic blijven uit m’n neus eten en een 10 gemiddeld staan of op m’n tenen lopen dit jaar.
*Ik ben trouwens met een 6 geslaagd op de havo voor Frans (ik had een 5.8 voor m’n eindexamen)
xo