Busabbonement in combinatie met strippenkaart

Ik heb een busabbonement met 4 sterren. Morgen moet ik naar Assen toe maar mijn abbonement is daar te goedkoop voor zeg maar( ik kan niet tot Assen komen omdat ik maar 4 sterren heb). Kan ik dan gewoon waar ik instap zeggen: ik wil graag tot daar en vanaf daar wil ik betalen met mijn strippenkaart?

Nee volgens mij kan dat niet. Volgens mij moet je dan helemaal met de strippenkaart, of je moet zwart rijden. Instappen met je strippenkaart en blijven zitten tot je uit moet stappen. Anders moet je even op de site van Qbuzz kijken. Ga je vanaf Groningen met de bus? Want dan zou ik gewoon met de trein gaan… Dat is een stuk voordeliger (volgens mij) en je bent er in een kwartiertje/20 minuten. X

ja dat kan wel, gewoon je abbo laten zien en vragen of de chauffeur de overige zones af wil stempelen

ik vraag wel gewoon aan de chauffeur dat ik tot een bepaald punt kan en of hij de rest af wil stempelen

Ja dat kan, gewoon bijstrippen :slightly_smiling_face: Heb ik ook wel eens gedaan.

Wat Notanotheryou zegt.

Let wel even op, want in sommige gebieden, zoals in het westen, kan je alleen nog met je OVchipkaart reizen.

Jammer genoeg weten heel veel chauffeurs niet tot hoever een abonnement geldt… Heb dit zelfde probleem al heel vaak gehad,

ik woon in drenthe en hier de de chipkaart nog niet!

Vaak zien ze niet eens dat je niet genoeg sterren hebt en als ze het wel zien zullen ze alleen het extra stukje stempelen.