Bus maandabonnement met zones en sterren, help!

Hoi allemaal!

Maandag begin ik met studeren in een andere stad. Ik ben alleen nog maar 16 en krijg dus pas per 1 oktober mijn studentenreisproduct en moet dus het reizen de eerste maand zelf betalen.
Ik heb eindelijk gevonden hoeveel een maandtraject met de trein mij gaat kosten, maar ik vraag me af of ik dat ook via internet kan kopen.
Maar… waar het eigenlijk om gaat: ik moet drie kwartier met de bus, en met de ov is het 4,50 enkel, en een dagkaartje kost voor 9 uur ook 9 euro. Best veel, dus ik ging op zoek naar een maandkaart o.i.d.
Ik reis met veolia bussen in Limburg en de informatie die ik over een maandkaart kan vinden is dat ik dan een kaart moet kopen met een bepaalde STERwaarde, die wordt bepaald door een centrumzone en aaneengrenzende zones.
Ik kan alleen echt NERGENS vinden of je zelf mag kiezen wat je centrumzone wordt of dat die al bepaald zijn, want als ik zoek naar centrumzones limburg veolia krijg ik helemaal niets, geen lijstje ofzo, en bij de uitleg staat ook ‘de centrumzone die u kiest…’ maar ja.

Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij misschien helpen? X

Ik weet niet of je dit al gezien had maar misschien heb je hier nog wat aan:

http://www.veolia-transport.nl/limburg/_meta/documenten/zonekrt-sterwaarde-limburg.pdf

En als je niet weet welke sterwaarde jij moet hebben misschien staat dat op 9292.nl als je invoert vanaf waar en tot waar je moet reizen… ik heb geen idee of het daar staat.

edit; ik heb even voor mezelf gekeken op 9292.nl en als je jou begin en eindpunt invoert dan op plan reis dan naar beneden scrollen en op ‘bekijk korting en details’ klikt daarna op ‘alle beschikbare prijzen? klik hier’ en daarna vanboven op abonnementen klikt! Als het goed is vind je daar de sterwaarde en de zones die jij dan moet hebben.

Een maandabonnement kan op elke dag van de maand ingaan.

Een maandtrajectabonnement voor de trein kun je kopen bij de kaartautomaat of bij het loket. Bij een maandabonnement heb je een stamkaart nodig; als je al een persoonlijke OV-chipkaart hebt, kun je die gebruiken, anders kun je die bij het loket laten maken. Neem wel een pasfoto mee. Gebruik je je OV-chipkaart als stamkaart, dan zijn de laatste zeven cijfers van je 16-cijferige OV-chipkaartnummer je stamkaartnummer.

Ja, je kunt een maandtrajectabonnement voor de trein op elke dag van de maand laten ingaan.

alsjee, en nee ik heb geen idee hoe dat zit met een servicepoint wij doen het altijd via internet.