bus kosten

hi, dit is waarschijnlijk best een domme vraag.
maar, ik zou aankomend schooljaar graag elke dag met de bus naar school willen(ver weg) maar kost dit elke dag niet een enorme hoeveelheid geld? Ik heb dus geen idee hoe reizen via een bus werkt en vroeg me af hoe jullie dat doen?

ja dat kost enorm veel geld

Dat ligt er aan wat je gaat doen. als je hbo of uni gaat doen kun je een studenten ov krijgen. en dan betaal je of doordeweeks of in het weekend niks.

correctie; of mbo en 18+ bent.

anders kost het veel geld ja.

Hoe ver is het? Is het nog te overzien met de fiets of ben je dan te lang onderweg?

Zelf reis ik dan met studenten ov. Als je het elke dag moet betalen is dat inderdaad flink wat geld.

ik studeer nog niet, maar anders is het 1,5 uur fietsen.
er zijn dus geen andere opties?

traject abonnement?

Ik moest vorig schooljaar ook met de bus reizen naar school en dit koste 8 euro per dag. Mijn moeder regelde alles dus ik weet echt niet meer welk abonnement ze heeft genomen. Waarschijnlijk een traject abonnoment.

Ben ik de enige die bus kotsen las?

Maar ja, dat kost veel geld.

wat is dat?(kon het niet erg duidelijk vinden op google)

Om even een schatting te geven over hoeveel het mij zou kosten. Misschien helpt het jou ook?

Een ritje naar mijn school kost 2,90
2,90 x 2 = 5,80 (per dag)
5,80 x 5 = 29 (per week)
29 x 40 = 1160 (schooljaar)

Nu heb je van die speciale maandabonnementen en dan ben je goedkoper uit, maar als ik jou was zou ik toch zo veel mogelijk met de fiets gaan en de bus alleen maar nemen wanneer het regent/sneeuwt/stormt etc.

Is duur ja, ik moest twee jaar met de trein en was meer dan 10 euro per dag.

Ik moest naar de middelbare school ook altijd met de bus, want anders had ik ook anderhalf uur moeten fietsen. Ik was altijd 100 euro per maand kwijt.

ik las dat ook lol :’)

Kijk eens op 9292.nl en op de site van de vervoerder die in jouw omgeving, daar staat vast wel het een en ander over abonnementen etc.

Inderdaad, draai daar je route uit en dan krijg je ook gelijk de kosten erbij.

Ik heb een maand abbo van 58 euro waarmee ik door heel amsterdam kan

Zoek uit welke vervoerder er rijdt in je buurt (Arriva, Qbuzz, Connexxion etc)
En kijk dan op die website wat ze voor abbo’s aanbieden. Dat is het goedkoopste.
Waarschijnlijk maandtrajectkaart.

bus is vrij prijzig ja (lang leven studenten-ov) dus ik denk dat een maantrajectabonnement het goedkoopste is.