bureau probleem

Hello!
Ik wil echt super graag een nieuw bureau. Maar,
m’n ouders (vooral mijn moeder) hebben er wat op tegen.
Ze zeggen steeds ‘over 4 jaar ga je uit huis.’
En als ze een bureau kopen moeten ze er ook een voor m’n zus kopen want we slapen samen op een kamer en nu hebben wij samen één grote (eet -.-)tafel…
Ik snap zelf hun grote probleem niet :s.
Maar, m’n ouders willen dan wél weer nieuwe ladekastjes voor m’n zus en ik kopen omdat wij nu een super oude vitrinekast hebben die zo ong. uitelkaar valt.
Dus weten jullie mischien een een paar goede redenen waarom wij wél een bureau nodig hebben óf weten jullie een niet-al-te-dure ladekast die eventueel ook als bureau gebruikt kan worden?

Hier zijn mijn redenen tot nu toe waarom wij wél nieuwe bureaus nodig hebben:

• de tafel die wij nu in onze kamer hebben in te groot en neemt daardoor te veel ruimte in
  • het is een eettafel en géén bureau
  • er kan te veel rotzooi op

alvast heel erg bedankt!
xx

zeg gewoon we kunnen dr 1 bij de kringloop oppikken voor 10 euro ofzo kost niks desnoods koop je dat ding zelf als je m zo graag wil hebben

Dat er teveel ‘rotzooi’ op kan lijkt mij juist een voordeel en “het is een eettafel, geen bureau” vind ik een slap excuus. Ik vind niet dat je echt een nieuw bureau nodig hebt, het klinkt meer alsof je er een wilt omdat je niet blij bent met je huidige. Maar kijk inderdaad eens bij de kringloop, of op Marktplaats, daar staan ook genoeg dingen.

Voor combinatiemeubels zou ik zeggen: kijk bij/op de website van Ikea.

Dat het een eettafel is en geen bureau lijkt mij niet zo erg. Het is het idee misschien, dat je aan een eettafel HOORT te eten.

Of zaag die eettafel door midden, koop nieuwe poten, verf 'm en tadaaa, 2 nieuwe bureau’s!

En idd, wat de anderen zeggen.

Een eettafel als bureau is juist vet, ik zou der een moord voor doen!

Ik heb zelf ook een eettafel is bureau gehad. Dat hebben er wel meer. Het is echt niet het einde van de wereld. Dat hij groot is en er veel op kan, is alleen maar een voordeel. Kunnen jij en je zus er samen aan werken zonder elkaar in de weg te zitten.

Volgens mij heb je geen nieuwe nodig maar wil je gewoon een nieuwe. Dat is wel een verschil. Maar als je een goed bureau hebt, en er is niets mis mee, dan snap ik heus wel dat je ouders nee zeggen maar wel ja zeggen tegen een nieuwe kast omdat de oude half uit elkaar valt. Lijkt me eigenlijk zelfs niet meer dan gewoon logisch. Niet zo zeuren en blij wezen met wat je hebt. En anders zelf gaan werken of verjaardagsgeld of whatever bij elkaar sparen en zelf kopen.