Burberry, typisch brits?

Hallo,

Ik doe mijn PWS over Burberry en onderzoek hoe Burberry van gebruikerskleding naar modieuskleding is gegaan.
Ik moet hierbij ook duidelijk maken, waarom we het allemaal als een typisch Brits merk zien. Welke kenmerken er te zien zijn etc.
Nu heb ik op internet al heel veel meningen gevonden, maar ik wil ook graag van jullie weten, waarom jullie het nou typisch Brits vinden.
Het is tenslotte een soort onderzoek, haha en het leek mij wel leuk. Je kan ook voorbeelden geven, altijd leuk.

Dus kort gezegd:
Waarom is Burberry volgens jou een typisch Brits merk (kenmerken etc)

Ik zie het niet als een typisch brits merk… x’)
Ik vind burberry een merk wat door haar dragers nog al een sletterig/mooiboy imago heeft gekregen. Vind het ook niet zo gek dat ze al die signature burberry items uit de productie hebben gehaald, zou ik ook doen als mijn bedrijf zo’n imago had.

^Dat vind ik wel interessant om te weten!
Ik zal het onthouden, misschien is dit echt een groot probleem geworden.

Niemand?

Burberry maakt veel gebruik van tartan strepen, wat typisch Brits is.

^ Wilde ook zeggen.

In de jaren '70 werd Burberry populair onder Britse voetbal hooligans, later ook bij de laag geschoolde/agressieve jongeren in Groot Brittannië (zoals BratPack al noemde). Burberry gebruikt voornamelijk Britse modellen en natuurlijk het typerende tartanpatroon. :slightly_smiling_face:

de combinatie van trenchcoat en de ruitjes komt echt typisch brits op mij over!

Het is voor mij typisch Brits omdat je Burberry niet Amerikaans uit kan spreken. Daar is het woord an sich te “posh” voor. :slightly_smiling_face:

Maar dit soort dingen moeten wel in het algemene PWS topic. Even zoeken op google.