Bultjes

Hey!

Ik heb sinds een aantal maanden huidskleurige bultjes op mijn gezicht, borst en rug. Vooral dan op mijn voorhoofd. Ik erger me er zó aan en ik heb al vanalles gedaan/gekocht om er vanaf te geraken.
Nu zie ik wel dat ik er bij mijn haarlijn meer heb (vooral dan aan de kant waar mijn lok ligt). Dus kan dit door de zon/zweet komen? Qua producten ben ik niet veel veranderd, dus dat kan het niet zijn.
Nu had ik gedacht om anti-allergie-pillen te kopen. Aangezien ik ook allergisch ben aan stof, en mijn familie aan hooikoorts, is dit geen weggesmeten geld. (:
Heeft iemand ervaring met deze pillen? Waar kan ik ze halen? En wanneer beginnen ze te werken?

Ik heb Cetirizine. Je haalt ze gewoon bij de apotheek. Ze werken heel goed!

Mijn moeder heeft allergie pillen en die werken prima bij haar, volgens mij kun je ze ook gewoon kopen bij Kruidvat bijvoorbeeld tenminste daar koopt mijn moeder ze wel altijd.
En zo ver ik weet zijn ze ook niet duur of zo.
Het zouden misschien ook warmte bultjes kunnen zijn, wat logisch is met dit weer maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Je zou het altijd even kunnen laten zien bij je dokter en als je wilt weten of je een allergie hebt kunnen ze dat testen door middel van bloed prikken

Het kan ook zijn dat die bultjes idd door warmte worden veroorzaakt. Dan moet je gewoon je gezicht elke dag goed reinigen zodat er geen zweet (bacteriën) op blijft.

Dankje! En weet je de prijs toevallig?

Oke bedankt! Ik ga sowieso meer uitleg vragen aan de apotheek. Maar ik vertrek binnenkort op stage en daarvoor heb ik geen tijd meer voor de dokter (:

Ik betaal daar ongeveer 8 euro voor, voor een doosje met 30 pilletjes. Maar dit is de prijs van België, in Nederland is het volgens mij 7 euro.

Ik heb dit vorige jaren wel nooit gehad… Reinigen doe ik sowieso elke avond goed. Het is sinds de lente zomaar gekomen.

Oke dankje (:

Dan heb ik geen idee hoe dat komt. Ik dacht aan zweet want bij je haarlijn, je rug,… zweet je heel snel.

En geen probleem :slight_smile:

Ik zal morgen best eens langs de apotheek gaan (; Hopelijk komt er dan snel een oplossing!

Ja, je kan ook altijd daar vragen of zij misschien weten wat het zou kunnen zijn (of wat de oorzaak is). :slight_smile:

Heb ook opeens allemaal huidskleurige bultjes op mijn voorhoofd. Normaal had ik er enkele maar deze gingen juist weg door de zon. Ik dacht altijd dat dit gewoon puistjes waren?

Bij gaan ze niet weg door de zon… Ik heb veel gegoogled en ik kom uit op warmtebultjes. Ik ga vanmiddag sowieso naar de apotheek. Ik denk dat ik Calendula-gel ga kopen. Die helpt tegen zonnebrand, geïrriteerde huid etc. Khou je op de hoogte (:

Bij mij nu ook niet meer. Heb aloe vera gel erop gedaan en ze zijn als iets minder geloof ik.
Dankjewel :slightly_smiling_face: hoe duur is die calendula gel?

De apotheek raadde die ook aan. Hij is tien euro, maar dat heb ik er voor over. Als je wilt, kan ik je op de hoogte houden van de werking? (:

Ja dat zou fijn zijn:)
Die aloe vera gel helpt geloof ik ook een beetje, voelt alsof ze wat platter zijn :slightly_smiling_face: die is iets goedkoper ook

Ja, ik heb zelf ook slakkenslijmgel met aloe vera gebruikt, maar dat werkte niet echt. In die calendula gel zit ook aloe vera, calendula en vitamine B enzo (: