bultjes rond de mond

sorry als hier al een topic over is.

vandaag had ik spontaan heel veel rode plekken rond mijn mond. ikzelf had het niet eens door, het werd opgemerkt door iemand en toen ik het zag, schrok ik best wel want vanochtend was er helemaal niets aan de hand.

ik heb het opgezocht en het leek hierop: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/117915-periorale-dermatitis-rode-kleine-bultjes-mond-kin-ogen.html
ik heb het precies als op de foto, alleen op de foto is het iets erger en heb ik het alleen onder mijn mondhoeken en niet boven mijn mond zelf.

alleen op de site staat dat het komt door cosmetica of crèmes met hormonen maar ik heb vandaag (en gisteren) echt helemaal niets qua make-up en crèmes op mijn huid gesmeerd. misschien wel een dagcreme ofzo maar dat was niet op die plek waar ik nu die rode bultjes heb, maar bij mijn wangen.

daarom nu de vraag of iemand dit ook weleens meegemaakt heeft? en hoelang hield het aan, hoe heb je het verholpen etc
en -mocht iemand er toevallig verstand van hebben-, krijg je die uitslag ook op die plek als je een crème ergens anders op je gezicht hebt gesmeerd?

alvast bedankt voor de reacties, ik ben benieuwd want ik zit er heel erg mee want dit zit er natuurlijk niet uit :frowning_face:(

uppp, het zit er nog steeds :frowning_face:((

Misschien moet je even langs de dermatoloog? Ik ben geen dokter of arts namelijk.