Bultjes op je huid

Haaai allemaal :grinning:

Ik heb zeg maar van die bultjes op mn huid. Op m’n gezicht een beetje en op m’n bovenarmen. Officieel heet het keratosis pilaris
Ik weet niet of nog meer meiden het hier hebben? Want zo’n 1 op de 4 mensen er last van.
iig, ik ben naar de dokter geweest en heb nu 2 soorten zalf ervoor en het wordt al minder, maar helemaal weg gaat het nooit. Ook helpt het als je daarnaast nog scrubt.
Nou, graag ervaringen van andere meiden en vragen zijn altijd welkom, hoewel ik er ook geen expert in ben (a)

Kuss.

ik heb het ook
op mijn armen

ik ga nooit naar de dokter eigenlijk
maar die bultjes zijn wel lelijk (’:

Idd, heb ik ook volgens mij, die bultjes zijn lelijk klein en rood?
Vnd t vooral erg in de zomer.

ja roood
zo lelijk
en je ziet het ook gelijk
iedereen vragen of je het koud hebt -.-’

Oh, bij mij is t juist in de winter erger, en de dokter zegt dat het komt omdat het goed is dat de zon erop schijnt want dan vermindert het ofzeu.
En t is idd een beetje rood. Sommige mensen hebben het zelfs zo extreem dat het helemaal een beetje paarsig wordt maar dat heb ik gelukkig niet.

Kun je die zalfjes in de winkel kopen of op recept van de dokter?

ik heb het ook :wink:
wjoot wat ben ik blij dat ik er ff over kan praten hier
maar ik heb het op de achterkant van me boven armen heel veel, en op mijn kaken beetje, en een beetje op mijn bovenbenen, ik ben er nog niet mee naar de dokter gegaan,maar ikwil wel heel graag een zalfje;)

xx

oohjha en ik heb me laten vertellen dat het komt doordat de laag huid waar de bultjes zitten niet vervelt zegmaar, en ook nog iets met talkkliertjes fzoo???
ik weet niet wat waar is, maar weet iemand hier meer over?
xx

Nee je kan het alleen op recept van de dokter kopen voor zover ik weet. En dan krijg je 1 zalfje dat je 's avonds op moet doen, dat is tegen die bultjes. en je krijgt er nog een tube by, en dat is voor 's ochtends dat je huid niet uitdroogt ofzo. Maar dat is niet noodzakelijk volgens mij.

Ik heb het idd ook op mijn kaken een beetje, en dat loopt een beetje door op m’n wangen.

Geen idee daar heb ik nog nooit over gehoord. Maar toen ik klein was is m’n moeder met me naar zo’n arts gegaan voor kinderen ofzoo. En die zei dat dat in de puberteit wegging. Maar by my was t nog niet weg voor ik die zalf had, en de dokter zei ook dat is niet zoo… Want t gaat nooit helemaal weg maar wel voor een deel.

En niet dat alle dokters gelijk hebben maar het klopt wel wat hij zei. Want sommige dokters zeggen ook maar wat. Maar t was niet een dokter van een ziekenhuis ofzo he :stuck_out_tongue: maar gewoon zo’n huisarts :wink:

Kuss.

ik heb het ook

Maar ik doe er niks tegen want kan je het weg krijgen ?

Voor een deel wel maar niet helemaal maar dat staat hierboven ook uitgelegd :wink:

Ik weet niet of ik dat heb maar ik heb wel een soort kleine pukkeltjes op m’n bovenarmen en bovenbenen. Ze zijn rood en ze voelen ruw aan.
Denk dat het dus dat is.

Ik kon het topic niet meer vinden, maar hebben nog meer mensen hier last van?
Als ik het kan vinden plaats ik zometeen even een foto

http://img171.imageshack.us/img171/2725/1920fu5.th.jpg

ik heb het op mijn bovenbenen.

Dat heb ik wel eens aan de binnenkant van m’n armen, maar dat is meestal als mijn moeder weer eens nieuwe wasverzachter heeft gekocht, dan krijg ik altijd van die bultjes. Maar zo erg is het niet, soms komt het ook door bepaalde shirtjes die ik aanheb, het jeukt dan wel als een malle, maar boeie ook, zijn wel ergere dingen

Jaa dit heb ik ook geloof ik . ik heb zoals op dit plaatje die onderste maar dan minder erg… alleen op bovenbenen

http://static.squidoo.com/resize/squidoo_images/-1/draft_lens1875860module8461790photo_KPMIX.gif1204146181

kwil er zo graag vanaf . vooral in zomer is zo lelijk … daarom zwem ik ook nooit :blush: probeer het steeds met elke dag bodylotion kwijt te raken maar lukt niet echt… iemand tips behalve de zalf vd dokter?

^^ dat heb ik dus ook
en ik haat 't echt. maar vin het zo’n onnuttig om ervoor naar de dokter te gaan
dus zelfde vraag als therealthing.

Ik heb het ook!!
Alleen gelukkig niet zo heel erg! haha ik wist niet eens dat er een naam voor was maarjaa, haha!

Huh, dat heb ik nog nooit/iig niet vaak gezien! Ik heb het niet.
Succes iedereen die het wel heeft:].