Bultjes na epileren :(

Hoi Meiden,

Ik heb laatst voor het eerst een epileerapparaat gekocht. Het is de Braun silk epil 9. Nu heb ik net mijn benen geëpileerd en nu staan mijn benen vol met rode bultjes met een wit randje er om heen.

Deze foto heb ik 5 min. na het epileren gemaakt:

Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken? Heeft iemand hier ook al eens last van gehad en hoe lang duurt het voor de bultjes weg zijn?

Ik hoor het graag,
liefs.

Ik gebruik zelf de Paula’s Choice 2% BHA body spray na het scheren en epileren en dat minimaliseert bij mij de irritatie. En daarna een lekkere body butter erover.

Even lekker insmeren met een lotion/body butter. Na een paar keer epileren word het minder!

Zoals hierboven ook al is gezegd komt dat door het epileren zelf. Is normaal, het trekt vanzelf weg als het goed is. Ik denk dat je het even een paar uur moet geven. Smeer je even lekker in met een bodylotion of creme die de huid een beetje kalmeert.

Je huid moet even wennen aan het feit dat er net met geweld haartjes uit je been hebt getrokken. De volgende keer moet het als het goed is minder zijn.

Bedankt allemaal!

Heeft iemand al eens haar bikinilijn met een epileerapparaat gedaan? Is dat te doen of veel te pijnlijk? Ik durf niet zo goed :flushed:

Ik zou je bikinilijn gewoon met een normaal scheermesje doen als je niet zeker weet of het lukt met een scheerapparaat. Scheermesje is net zo makkelijk.

Ik heb geen scheerapparaat maar een epileerapparaat.