Bultjes in gezicht

Ik heb eigenlijk al altijd last gehad van bultjes op m’n gezicht en dacht eigenlijk altijd dat het gewoon acné was. Al helemaal toen het heel erg werd toen ik in het begin van de zomervakantie m’n make-up er bijna nooit afwaste (slecht van me, ik weet het…) Maar de bultjes die toen kwamen zijn nog steeds niet weg en ik begin er steeds meer aan te twijfelen of het wel pukkels/acné/meeeters zijn. Wat zou het daarnaast kunnen zijn? Of zal ik even naar de dokter moeten? Maar dan voel ik me zo stom, straks zijn het gewoon pukkels en stel ik me weer vreselijk aan.

is 't rood en jeukt 't?

gersten korrels?

Misschien allergie of zo? Als je het niet vertrouwd, moet je naar de dokter gaan.
Het internet kan een dokter namelijk absoluut niet vervangen.

Ik denk niet dat het allergie is, want het zijn gewoon echt dezelfde bultjes als begin zomervakantie.

Het jeukt niet en het zijn ook geen gersten korrels, want ik weet hoe die eruit zien.
De bultjes zijn ook niet rood ofzo.

ik weet welke je bedoelt, ik heb ze zelf ook gehad maar ik had een allergie test gedaan en daarna ging alles weg, de allergie kan zich namelijk versterken en dan kan het meer effect leveren.
succes.xxx

Ik heb wel een keer bij zo’n electroaccupenctuur (of hoe ze dat schrijft :stuck_out_tongue:), zo’n alternatieve geneesmiddel ding, ooit een keer tests gedaan enzo omdat ik altijd buikpijn en hoofdpijn had. Daar kwam wel uit dat ik overgevoelig was voor chocola, smaakversterkers en koffie. Ik heb daar verder nooit echt op gelet, want een leven zonder chocola kan ik me niet voorstellen. Maar misschien is het wel echt een allergie en geen overgevoeligheid. Zal eens proberen om een tijdje zonder die dingen te leven.

Ik heb zelf ook allemaal bultjes in m’n gezicht, ben er ook voor naar de dokter geweest, die zei dat het eczeem was.
Dus nu heb ik antibiotica gekregen, maar ook een andere pil tegen acne, dus hopen dat het nu weggaat.