Bultje in oog?

Misschien niet zo’n heel groot probleem maar ik was benieuwd of mensen hier ook last van hebben gehad:
Ik heb sinds een paar maanden een bult ín m’n oog,
Eerst had ik een bultje zeg maar op mn wimperrand-in mn oog aan de rechterkant,
Dit zag er heel raar uit, net of ik alien ogen had ofzo maar deze ging vanzelf weg na een paar weken.

Toen kreeg ik een bultje in mn linker oog
Nu heb ik al een 3-4 maanden nog steeds dat bultje,
m’n moeder heeft hier vroeger ook last van gehad en dit bultje moest operarief worden verwijderd…
Heeft een van jullie dit ook / gehad of ervaring met de operatie?

x

ik heb wel eens zo’n bultje gehad, een ‘strontje’…maar dat van jou klinkt erger. ö

ik had dat toen ook op mn ooglid, ging vanzelf weg.

maargoed, een meisje in mn klas heeft dat ook! een bult echt ín haar oog, die ook een stukje over de iris zit. ziet er echt raar uit ö
maar die heeft dat geloof ik al haar hele leven en geen last van.

dus ik denk dat zolang je er geen last van hebt, er niks aan de hand is. anders maar even langs de dokter ofzo? =)

aah fack, dat is zo vervelend :open_mouth:
een strontje in het oog ja… bij jou was ie erger dan bij mij.
het helpt als je veel karnemelk drinkt en had ook een keer wat gehoord over een goude ring erover heen wrijven ofso maar dat laatste geloof ik niet.
Dat van de karnemelk wel want dat helpt bij mezelf wel altijd, voel het namelijk opkomen en drink dan zoveel mogelijk karnemelk en na een dag of 2 issie weer weg :grinning:
maar jij in elk geval succes!

ooh sorry had het iets verkeerd gelezen… als ie er al zo lang zit is het denk ik echt niet goed meer en dan is het ook geen strontje meer.
ik denk dat het het best is als je naar de dokter gaat.

een vriendin had dat ook, en toen moest ie inderdaad uitgesneden worden. klinkt eng, maar het wordt natuurlijk verdoofd. Ik zou sowieso even naar de dokter gaan, misschien kun je het ook wel gewoon laten zitten, maar ik zou toch maar even langsgaan, ook omdat je het wel vaker hebt.

ik heb eens gegoogled, en dat ziet er pijnlijk uit Ö
doet het ook pijn of niet?

verder heb ik geen idee qua operatie of zo, ik had er nog nooit van gehoord

Een kennis van me had ook 3kleine bolletjes op zijn oog. Hij is naar de oogarts geweest en volgens hem was het niks engs of ergs zolang hij er geen last van had als je er echt last van krijgt moet je het inderdaad operatief weg laten halen :slightly_smiling_face:

Als ik mijn makeup er af heb gehaald dan heb ik nog wel is dat er wat stukjes mascara in m’n oog blijven zitten, en die zitten dan ook achter dat bultje, en dat doet dan wel pijn.
& als ik heel moe ben dan hangt dat ding ook voor m’n oog, heel vervelend.
Misschien dat ik toch maar even langs de dokter ga,
dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben :grin:

http://www.basj.nl/basjlog/archives/hordeolum.jpg

Zo iets heb ik ook, alleen dan aan de bovenkant van mijn oog…
Ik las op internet dat je dan idd met goud erover heen moest gaan,
maar dit lijkt me toch best raar ivm met bacterien…
Ik kreeg zo’n bobbeltje nadat ik een oogontsteking heb gehad, maar nu wil hij maar niet weg (N)

ja, volgens mij heb ik dat meisje laatst gezien…

ik heb het ook gehad
en bij mij moest het ook operatief weggehaald.
maar het valt heel erg mee
het is echt zo weg.

ik vind het een beetje op een puistje lijken:$

heb ik 4 x gehad en elke keer moest ik eraan geopereerd worden.

Dat lijkt heel erg wat iemand bij ons op school had, had op haar ooglid.
En een tijdje later liep ze er met dik verband op, rond?

zo’n bultje heb ik ook gehad. was binnen 2 dagen weg (: