Bultje? aambei?

Ik heb even nieuw account aangemaakt want vind het niet zon leuk onderwerp.

Gister heb ik opeens ontdekt dat ik een bultje (huidskleur met wit) aan de zijkant bij de ingang van mijn anus heb. Het bloed niet, jeukt niet maar voel het een heel klein beetje zitten als ik gewoon zit. Als ik loop enzo voel ik er niks van.

Ik schaam me zo en wil het liefst niet naar de dokter natuurlijk!, wil het niet graag laten zien zeg maar.

Ik weet niet of dit aambeien kunnen zijn of zou het ook iets anders zijn wat vanzelf weer weg gaat?

Op moment ben ik een beetje ziek/verkouden veel hoesten enzo, misschien speelt dat er iets in mee weet ik niet.

Iemand hier ervaring mee misschien? Ik vind het zon rot onderwerp en dus snap je wel dat ik het liefst niet naar de dokter mee wil.

Geen idee wat het is maar ik zal toch wel naar de dokter gaan, je weet maar nooit.

ja ik snap het en moet ook wel beslissen want ik kan dan alleen nog morgen naar de dokter vrijdag tm maandag zijn ze gesloten omdat het pasen is.

straks is het niets en dan heb ik voor niks zitten uitkleden bij de dokter, dat vind ik zo vreselijk.

Lijkt het niet gewoon een op een puistje? Die dingen lijken overal op het lichaam voor te komen

Ik kan het niet zo heel goed zien maar dat dacht ik eerst ook, op internet valt er niks te vinden over puistjes op die plek. Zou wel een super rare plek zijn daarvoor.

Nee, je kan overal puistjes krijgen waar huid zit dus dat is niet raar hoor.

Vooral niet aankomen, zorgen dat je niet met agressieve schoonmaakdoekjes/spul jezelf schoonmaakt maar gewoon spoelen met water. (En natuurlijk wc papier as usual :wink:)

Laten zitten en pas als hij groeit of als je er pijn/jeuk aan krijgt aambeienzalf halen. Dat werkt namelijk niet 100 keer, als je het voor niets gebruikt dan raakt je lichaam er gewend aan.

Oke dankjewel!

Ik zal nog even wachten en morgen nog weer even nakijken, als ie echt zou groeien ga ik er wel mee naar de dokter maar hopelijk verminderd het vanzelf.

Ik heb er ook al eens een bultje gehad,ging gewoon vanzelf weg.
Maar als het pijn begint te doen of te bloeden,naar de dokter ermee.

Ik wil je niet heel bang maken ofzo maar… het zou ook een genitale wrat kunnen zijn. En als je dat eenmaal hebt heb je een grote kans dat je jezelf blijft besmetten en dat het er meer worden.
Een genitale wrat is namelijk huidskleurig met soms een beetje wit, terwijl een aambei vaak rood/paars is. Aambeien doen ook pijn maar genitale wratten niet.

Ik zou voor de zekerheid gewoon even naar de huisarts gaan, die ziet dit soort dingen zo vaak dat het echt niks bijzonders is.

Het kan toch ook gewoon een verstopt ‘haarzakje’ zijn?

Dat dacht ik eerst misschien ook maar had gegoogled en zo ziet het er niet uit, die wratten zijn iets donkerder als ik het goed heb/zag.

Toch maar even goed over nadenken om morgen langs de dokter te gaan, het is morgen of volgende week dinsdag pas dus even kijken wat ik doe.

Bedankt voor de reacties alvast.