Bultenaanval

Hai mensen, ik weet dat de titel niet smakelijk klink. ik heb nu al een week een bultenaanval op de linkerkant van m’n gezicht en het gaat maar niet weg. Ik heb toen ik 13/14 was heel erg acne gehad, maar daarna eigenlijk totaal niet meer. Ik had gewoon een gave egale huid. Vorige week werd ik wakker en ik schrok me dood in de spiegel. Ik snap ook gewoon niet waar het vandaan komt, ik eet gezond, gebruik geen andere producten, ben zelfs gestopt met make-up dragen, verschoon m’n kussensloop en alles. Verder ben ik ook nergens allergisch voor, alleen voor een soort wasmiddel maar die gebruik ik daarom nooit.

Het lijkt misschien alsof ik overdrijf maar ik vermijd naar buiten gaan door dit. Iemand tips ? Ik heb al gestoomd enzo. Is er een masker die koelt o.i.d en die goed werkt waar iemand ervaring mee heeft ?

Heb al een afspraak bij de HA staat maar dat kan op zijn vroegst woensdag

Als jullie foto’s willen zien ofzo moeten jullie het maar zeggen haha, het is NIET ‘‘smakelijk’’ om te zien :’)
alvast bedanktt

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto’s om te zien hoe groot de bulten zijn.

Ik heb zelf ook vaak bulten en het zijn dan niet normale puisten maar echt ontstekingen, inclusief warmte en rode huid. Ik gebruik soms tea tree olie, maar dat helpt ook niet super goed helaas.

ben eigenlijk ook wel benieuwd naar foto’s… xd

App me die foto’s :grinning_face_with_smiling_eyes:

Haha nee hoor, heb je misschien veel stress?

Misschien stress of slaaptekort of zo? Ik heb het de laatste paar weken ook steeds meer eigenlijk zonder duidelijke reden, geen idee waar het aan ligt :’)
En misschien kan je benzoylperoxide gebruiken op die bulten, dat helpt best goed.

Weg. Bedankt nog voor alle tips! Het was opeens weg

Ik slaap 7 uur per nacht zoals altijd haha. Benzoylperoxide heb ik gebruikt in de tijden dat ik acne had, kan er helaas niet tegen !

Ik wil even zeggen dat je super mooi bent
Maar oke dit heb ik té vaak gezegd en ik bedoel het ook niet slijmerig :"D

Ontopic: ik denk dat je dan echt moet wachten tot je naar de huisarts gaat, helaas. Want stress en slapeloosheid zijn blijkbaar niet de boosdoeners.

^ hahaha dankjewelll

Ja maar dat duurt nog 5 dagen. Ik wil gewoon iets kalmerend o.i.d tot dan.
Heb net yoghurt geprobeerd, heeft heel goed geholpen. Iemand nog tips ?

Yoghurt, echt? Mooi dan! Ik denk misschien je huid laten rusten, maar ik las dat je dat al deed, dacht ik?

Wat ook goed werkt: Spirulina pilletje spulveren met yoghurt. Knapt je huid helemaal van op (althans bij mij haha).

En je bent knap btw!

Hmm, af en toe een puistje kan natuurlijk maar het is wel gek dat je ineens helemaal ‘onder’ zit terwijl je normaal een gave huid hebt.
Misschien heb je ontstoken haarzakjes/talgkliertjes? Maar ja daar zul je echt voor naar de dokter moeten.

kan het niet te maken hebben met hormonen?

ik had dat vroeger ook en gebruikte dan voor een weekje benzoylperoxide, werkte heel goed bij mij. maar dat is wel 3 jaar geleden

kun je trouwens zonder recept halen

Wel raar dat het inderdaad maar op 1 kant zit, is dat niet de kant waar je ook mee belt misschien?

Je bent trouwens supermooi.