Bult in vagina: baarmoedermond?

Ik ben nu ongeveer een half jaar ongesteld en ik wil heel graag tampons gaan gebruiken.
Maar er zit een soort ‘bult’ in mijn vagina en ik denk dat het mijn baarmoedermond is. Als ik google op ‘baarmoedermond’ en dan kijk bij afbeeldingen ziet het er namelijk hetzelfde uit. Hij zit op dezelfde hoogte als de opening van mijn vagina.
Ik ben bang dat het misschien een baarmoederverzakking is, maar ik ben pas 15 jaar…
Weet iemand misschien wat het is?

Alvast bedankt!

Dat klinkt als je hymen (maagdenvlies) en niet je baarmoedermond! Je hymen is geen vlies over je vagina zoals sommige mensen denken, maar een verdikking bij de ingang van je vagina. Bij sommige mensen is het meer dan bij anderen. Het is op zich gewoon rekbaar, dus je kan gewoon tampons gebruiken.

Misschien even langs de dokter? :cold_sweat:

Maar het is niet echt langs de wand van mijn vagina, het zit er middenin. Er zit ruimte tussen de bult en de vaginawand.

Het is zo groot als een vingerkootje met een puntje in het midden.

Zou echt langs de dokter gaan of het aan je moeder vertellen. Wij zijn hier geen dokter en kunnen dus a.d.h.v. jouw beschrijving echt niet met zekerheid vertellen wat je hebt. Als je je zorgen maakt blijf er dan vooral niet te lang mee rondlopen.