Bult in de nek

Hoi dames,

Ik schrok net toen ik ging douchen, want ik heb dus echt een huge bult in mijn nek. Het is goed aan de buitenkant te zien, het is gewoon echt opgezwollen, maar voelt niet als een knobbel. Het zit net boven mijn sleutelbeen.

Ik heb wel van het weekend gekart waar ik twee keer ben gecrasht. Heb ook last gehad van mijn nek. Zou dit iets te maken hebben met elkaar? Opgezette klieren, spieren of wat dan ook? Iemand die dit eerder gehad heeft?

Help!

Het kan van alles zijn, bijvoorbeeld ook een steenpuist. Als ik jou was zou ik het even aanzien en als het er na het weekend nog zit even langs de huisarts gaan.

Het kan een opgezwollen lymfeklier zijn, dit heb ik ook gehad, ben er mee naar de dokter gegaan maar het kan geen kwaad.

Nu zeg ik natuurlijk niet dat jij dat ook hebt, dus als je er langer last van blijft hebben zou ik het toch even laten checken.

Voor zover ik weet is het echt sinds een half uurtje, want de rest van de dag heb ik er helemaal geen last van gehad, dus vind het maar heel raar.

Up.

Het doet zeer. Meh. Maar één geruststelling (althans volgens Google) is het waarschijnlijk een kliertje. Ik kijk het nog even aan.

Ik had ook een keer een hele pijnlijke bobbel en dat was een puist. Misschien dat dat het is? Kijk het maar even aan inderdaad…

Ik zou het weekend even aankijken en als de bult maandag/dinsdag nog niet weggetrokken is en/of je hebt er last van… Even een afspraak maken bij de dokter!

Even het weekend afwachten! Is het een klein bultje/ziet het eruit als een puist? Dan kan trekzalf weleens helpen.

Vriendin had laatst ook zoiets, maar dan ter hoogte van haar stuitje.
Na 5 dagen pijn is ze ermee naar de dokter gegaan en werd meteen geopereerd.
Dus aankijken en anders naar de huisarts.