bult in been huisarts weg

hoi meiden
ik heb sinds een paar dagen een bult opgemerkt in mijn been midden van de onderbeen(bij de scheen)
juist erin niet erop de bult is alleen zichtbaar als ik mijn pijn een bepaalde houding zet
ik ben maandag al snachts naar het ziekenhuis geweest omdat ik gek werd van buikpijn die naar de benen uitstraalde goed de dokter vond niets wat hem verontruste behalve een darm die erg gespannen aanvoelde, nu ben ik dus echt ontzettend bang vanwege die bult dus wilde de huisarts bellen
maar die is afwezig en heb nu een afspraak op maandag staan maar ik word helemaal gek
mijn been voelt ook wat stijfjes aan en het is geen vetbult want de bult zit vast
nu durf ik niet weer de huisartsenpost te bellen maar ik weet niet wat ik moet
ik denk nu de hele dag door maar aan die stomme bult,
wat zou ik kunnen doen iemand advies?

Kun je niet bij een vervangende arts langs?

er zijn er twee en de receptioniste zei dat ze er allebei niet waren

het kan niet dat er helemaal geen huisarts is.
Als huisarts moet er altijd iemand beschikbaar zijn, ookal is dat misschien een vervangende arts, voor als er bijvoorbeeld een spoedgeval is.
Misschien dus toch nog maar een keer navragen?

de receptioniste vond dit geen noodgeval en dat het nog wel kon wachten tot maandag

De receptioniste kan niet over jouw gezondheid bepalen. Gewoon aandringen dat je z.s.m. een afspraak wilt met een vervangende arts.
Die er heus wel is, want het zou wat zijn dat er een dokterspraktijk is zonder huisartsen.

Er zijn inderdaad wel artsen aanwezig, maar het zou kunnen dat ze al volgepland zijn met afspraken. Dit is niet echt een spoedgeval, vandaar dat de assistente zegt dat het kan wachten. Doktersassistenten kunnen hier meestal wel goed een inschatting over maken.

Als je toch echt eerder naar de huisarts wil kun je een afspraak maken bij een andere huisarts in de buurt. Je moet dan wel voor het consult betalen.

@ lotte
dat maakt mij niet uit weet je misschien hoe ik dit kan doen moet ik bellen en het dan vragen? ik heb last van sociale angst daarom heb ik altijd een beetje moeite met wat ik moet zeggen
ik denk inderdaad dat ze dat bedoelde want ik stond wel 5 minuten in de wacht het is daar altijd wel druk,maar ik wil inderdaad gewoon nu een huisarts

Een assistente is heel wat anders dan een receptioniste.
Anyway, er is altijd een vervangende huisarts, al dat niet in een andere praktijk, waar je langs kunt gaan. Je kunt deze gewoon bellen en vragen voor een afspraak. Zeg hierbij dat je pati├źnt bent bij een andere huisarts maar hier geen artsen aanwezig zijn. In principe hoef je nooit aan de telefoon uit te leggen waar je last van hebt.

heb toch maar weer al mijn moed verzameld en naar de huisarts terug gebeld de receptioniste gaf me een ander nummer van een huisarts en daar kan ik nu om half 4 terecht nu maar hopen dat mijn zorgen voor niks zijn bedankt voor jullie hulp :wink:

Goed zo dat je nogmaals gebeld hebt en alvast heel veel succes vanmiddag. Fijn dat je alsnog terecht kon.