Bullet Journal

Ben nu langzaam inspiratie aan het opdoen voor januari. Wil denk ik iets met winter, maar ik zou niet weten wat precies. Heeft iemand nog ideeën?

^
IJsbeertjes, sneeuwvlokken?

Heb zelf ook een bullet journal, maar ben de future log en index vergeten erin te zetten dus heel handig is het niet atm (zo’n boekje van de Hema)

Ik wil ermee beginnen, maar ga het wel redelijk simpel houden haha. Ben waardeloos in tekenen, maar zoals Peach: echt prachtig!

Wat voor een boekje gebruiken jullie? Ik wil denk ik die van ‘mijn bullet journal’! En dan die met of zo’n tropische print of juist chique marmer? Zijn die aan te raden of?

En wat voor pennen gebruiken jullie? Hele dunne fineliners?

Ben uiteindelijk voor sneeuwvlokjes gegaan! Wilde het een beetje clean houden.

Dankje Carlz. Pintrest is echt fantastisch haha daar jat ik de meeste tekenideeën van, gewoon met potlood schetsen en dan eroverheen gaan met pen.

Ik ben zelf voor de leuchtturm1917 gegaan. Vind zelf het papier erg mooi en hoewel het wel een beetje ghost heb ik er zelf weinig last van. Heb ook met de ‘mijn bullet journal’ boeken in mijn handen gestaan maar ik vond ze erg goedkoop aanvoelen, ik vond zelf de formaten niks en vond de kaften die ze toen hadden ook helemaal niks. Ook schijnt het papier van sommige drukken zo te zijn dat zelfs potlood nog doordrukt, dus als je voor die gaat zou ik even goed opzoeken welke druk dat heeft en welke niet zodat je voor de goede gaat.

Heb zelf twee setjes pennen, eentje van de hema (gewoon zo’n gekleurd setje fineliners) vind ik erg fijn (op de rood na die al kapot was voordat ik hem gebruikt had). En ik heb op ebay een setje micron finiliners gekocht. Raad vooral die aan, dan heb je verschillende diktes kan met tekenen en schrijven heel fijn zijn! Gebruik zelf vooral de 05, de 02, de 04 en soms voor tekenen de 08 veel.

Is er trouwens nog behoefte aan foto’s? Heb alles t/m de eerste week van januari klaar. Ben stiekem vooral blij met mijn futurelog voor 2018 :grinning:

@Peach Bedankt voor de info! Jouw boekje kwam ik inderdaad veel tegen met het googlen, het lijkt me wel fijn dat daar wél paginanummering in zit. Volgens mij is de bladzijdekwaliteit van ‘mijn bullet journal’ wel verbetert, als ik reviews lees! De nieuwe covers spreken me wel erg aan! Ik ga nog even wikken en wegen. Die fineliners van Ebay klinken goed!

Ik zou best nog foto’s willen zien, vond het super mooi en interessant.

Een weekly van december:

Future log 2018

Januari weekly

Wauw, wat gaaf Peach!

@Carlz, ik gebruik pennen/finelineres van Pilot(Frixion)!
Kan ik gewoon met pen alles uittekenen, maar deze zijn uitwisbaar(en echt goed, als je maar niet te dik drukt in je papier).

Wat foto’s van demijne:
Het is er wel meteen eentje voor een heel jaar gezien ik niet echt de tijd heb om elke maand iets nieuws te maken. Ik haalde mijn inspiratie bij cactussen en ‘de wildernis’. Hij werkt super fijn & ben er heel erg blij mee!

Ziet er allemaal heel gaaf uit! :grinning: Helaas kan ik niet tekenen en lijkt het me enorm veel tijd kosten…

@Peach Wauw mooi gedaan! Ik wil in de kerstvakantie beginnen aan mijn Bullet Journal. Ik heb hem al een poosje liggen en best wel wat spulletjes gekocht. Maar wilde dan hem echt vanaf 2018 in gebruik nemen en heb ik meteen wat te doen in de kerstvakantie.

Wat vinden jullie echt onmisbare ‘onderdelen’?

Ik heb al een paar maanden een bullet journal! Wel vind het jammer dat iedereen vaak denkt dat je bij een bullet journal gelijk heel creatief moet zijn terwijl dat totaal niet de insteek van de maker was…

^ vertel eens? =)

Degene die ik zie zijn inderdaad áltijd vrij artistiek. Zo mooi. Maar daardoor schrikt het mij ook af. Haha.

^ Ja dat. Ik kan echt niet tekenen

Ik ben zo juist officieel in de mijne begonnen. Een mooie quote opgeschreven en de index gemaakt.

^ Foto! :grinning:

Ik wil er 1-1-2018 mee beginnen. Kan iemand foto’s sturen?