buitensluiten

heeeeeey
als jullie worden buitengesluit wat doen jullie dan? of wat zou jij doen?

het is > als jullie worden buitengesloten *

ontopic: ligt eraan door wie? door mijn vriendinnen?

geen idee, word nooit buitengesloten, maar gewoon zo laten en dan volgende x eerder met hun afspreken ofzo? sorry geenervaring.

door vriendinnen:(

dit is ook mn eerste ervaring, en het is echt sto:(

Euuhh ja.
Ik had het ook.
Maar ik ben nu in een andere klas geplaatst en gaat het wel weer iets beter …
Al heb je hier niet veel aan, sorry.

Ik zou nieuwe vrienden zoeken. Vrienden die jou buitensluiten zijn geen vrienden.

maak niks uit

als je er altijd veel mee om ging, zou ik er gewoon naar vragen? ik heb dat een paar jaar geleden ook gehad, 3 meiden uit onze vriendinnengroep negeerde me vaak of maakte mij belachelijk; ik heb er op een begeven moment gewoon na gevraagd (wat uitliep op een ruzie) en wat hun probleem was. Uiteindelijk is het allemaal toch nog goed gekomen want ben nu nog steeds vriendinnen met ze;)

heb je enig idee waarom ze dat doen of…

Zeg er wat van of zoek nieuwe vrienden. Blijf in ieder geval niet als een hondje achter ze aan lopen als je weet dat ze niks meer van je moeten hebben.

Ja dat wel, ik denk dat ik misschien ‘stil’ ben ofzo. Misschien klinkt dat dom? En ik heb wel meer vrienden dan hun maar met hun ging ik om in de les enz. En we hebben 2 weken geleden ruzie gehad, en toen was ik een hele week ziek geweest dus hebben we het niet echt goed kunnen maken…

De media ownen en dan iets met propaganda en dan uhm… premier worden. En dan word je niet meer buitengesloten

Ik heb nog wel 1 vriendin die mij niet buiten sluit, ik ken haar al vanaf mn 4de. En ik ben zo blij dat ik haar ken & zo. Ik ben zoms ook best wel bang om haar kwijt te raken. Maar ze is ook wel vaker bij hun en dan loop ik er idd met een hondje achter na. Ik heb het wel eens met haar er over gehad maar dan zegt ze dat ik me nergens druk over moet maken en dat het allemaal goed komt. Maar ik hem zn gevoel dat het niet goed komt…

Tja, dan moet ik nog maar een paar jaartjes wachten he.

Ik herken gewoon alles aan jouw verhaal… Misschien kan je naar je mentor toegaan? Ik moet dat eigelijk ook nog doen…

hmmm ik denk dat je er gewoon even met die meiden over moet praten; beginnen over die ruzie van 2 weken geleden. Niet altijd leuk om het zo te doen, maar misschien lost dit het probleem wel op.

Oke dankjewel!

graag gedaan(:

Je klinkt nogal onzeker. Die ene vriendin gaat jou niet van de ene dag op de andere dumpen. Voor de rest zou ik idd doen wat hierboven gezegd wordt: praat er met die meisjes over, dat gaat heel wat duidelijkheid scheppen.

Ach, ik heb ook nogal een lastig probleem: als ik alleen bij mensen ben die ik niet goed ken op een vreemde plaats, sluit ik mezelf buiten omdat ik het gevoel niet kan weerhouden dat ze me toch niet leuk vinden. Zo heb ik vorig jaar mijn relatie met mijn klasgenoten van de muziekschool verpest. Ik ging nooit bij hen staan, was steeds stil en nooit op m’n gemak,… Wel jammer, het waren aardige mensen en achteraf gezien denk ik niet dat ze me niet mochten, maar ik kroop iedere les in mijn schulp en op den duur ben ik afgescheurd geraakt van de rest.

Zo heb ik ondertussen wel wat meer situaties (gelukkig minder erg) meegemaakt. Ik heb er wel uit geleerd. Ik verplicht mezelf er nu toe mijn mening te zeggen en niet enkel te luisteren. Nare gedachten probeer ik te bannen.

hmm…hangt er vanaf als se egt heel klote tegen je doen dan zou ik egt zoiets hebben van jaah rot dan maar op en gewoon nieuwe aardige vriendinne zoeken. maar als je erg veel om se geeft segmaar dan zou ik et proberen opte lossen door er idd met hun over te praten.
veel succes :slightly_smiling_face:

bedankt allemaal!