Buitensluiten,

Vorig jaar had ik twee beste vriendinnen, die elkaar nog niet kenden.
Dit jaar zitten we met zn drieen bij elkaar in de klas,
Supergezellig! Dacht ik eerst.
Maar nu merk ik dat mijn twee vriendinnen steeds meer naar elkaar toe trekken en steeds meer dingen samen doen, en dat ik gewoon niet meer wordt uitgenodigd.
Misschien vinden jullie dat ik nu heel jaloers ofzo doe, maar ik vind het gewoon heel vervelend…
tips? X

Praat er over en wees gewoon eerlijk. Dat werkt het beste denk ik.

Dit heb ik precies het zelfde! Steeds vaker gingen hun samen, tegen mij! Bot doen, ruzie zoeken enzo… nu is het vaak nog zo, maar ik negeeer het!

Hier ben ik het niet mee eens. Vorig jaar had ik twee hele goede vriendinnen en het ging helemaal goed! Sinds een tijd zit er een andere vriendin bij en zijn we met zijn 4en, maar het is nooit een probleem geweest.

Tja. Ik zit hier nu ook. Me beste vriendin tweet net ’ bij @ ‘andere beste vriendin’’ en dan daarna de hele tijd ‘HAHAHAHAHHAA IK GA STUKK OMG DHFSKJHFAKJFHA’ En ik dacht dat we met zn 3en vriendinnen waren. Awesome. Ze hadden mij ook best mogen uitnodigen toch? =S Ben even in een depri bui .

Als het vaak gebeurt is het kut ja.
Maar jullie hoeven toch niet altijd met z’n allen af te spreken?

^ Ja inderdaad, het is toch ok als je vriendinnen ook samen afspreken?
Jij spreekt vast ook wel eens met 1 van de 2 af zonder dat je de ander hebt uitgenodigd?
Maar… als het heel ver gaat, dat ze jou gaan buitensluiten… er over praten?

Nee hoor, we zijn een jaar met zn 3en geweest en er is nooit een probleem geweest, we konden het allemaal evengoed met elkaar vinden. Ik denk dat het ook heel vaak voorkomt zoals jij het zegt, trouwens.

Ik zou erover praten en kijken hoe het daarna loopt.