Buitenlandsstage? ja of nee?

Ik kan vanuit mijn opleiding kiezen voor een stage in het buitenland. 20 weken suriname word het dan.

Maar ik weet niet of dat wil. aan de ene kant lijkt het me een hele leuke ervaring. En mijn ouders willen helpen met betalen. dus dat is geen probleem
maar aan de andere kant vind ik 20 weken in het buitenland wel langs…
want mijn familie/vriend/vriendinnen zitten wel hier in nederland.

wat zouden jullie doen als jullie een buitenlandstage van 20 weken konden doen in suriname?

Ik zou het alleen doen wanneer ik er 100% achter stond

Ik zou het doen. Ik hoor van zowat iedereen die voor een langere tijd naar het buitenland is geweest (voor stage of studie of wat dan ook) dat het echt een super ervaring is geweest en dat je zo’n kans zeker moet pakken!

Je doet heel veel ervaring op en het is een kans om te zien hoe iets in het buitenland te werk gaat.

Ik ga in mijn 3de jaar waarschijnlijk naar de Nederlandse Antillen of Suriname, maar het enige wat me tegenhoud zijn de kosten, en mijn vriend die ik zo lang moet missen. (Maar eigenlijk moet je je daar niet door laten tegenhouden.)

Als dit iets is wat jij écht wilt doen, dan moet je dat doen.

Ik persoonlijk zou het niet doen. Maar dat is puur omdat ik dan heimwee krijg(Dat heb ik al als ik een nachtje bij iemand anders moet slapen).

Als je daar geen last van hebt zou ik het gewoon doen :slightly_smiling_face:

dit is echt een persoonlijke keuze, het moet je bij passen daarom zou ik het niet doen ik ben er gewoon niet het juiste persoon voor. maar als het financieel mogelijk is en het lijkt je leuk moet je gewoon kijken wil ik het echt en ook in het buitenland kun je via msn enz contact hebben met familie en vrienden. is dat het waard of niet

ja, het is een hele unieke ervaring.
maar wij weten niet hoe jij je erover voelt.
ik hoef later ook niet per se naar het buitenland voor mn stage, maar ik zit jou nu wel te pushen dus je mot het zelf weten ;p

Ja, ik zou het zeker doen.
Maargoed ik ga over anderhalf jaar ook een halfjaar stage lopen in het buitenland en ik kan nu al niet meer wachten! Ik heb er zo’n ontzettende zin in, dat is ongelofelijk.

ik zou het niet doen, omdat ik mn vriend niet zolang kan missen.
anders zeker wel x]

Dat denk ik ook, al moet je vriend je JUIST niet weerhouden van zo een geweldige ervaring. Dus ik zeg, doen :slight_smile: Al weet ik zelf niet of ik t’zou “kunnen”…

Dit is echt een levenservaring en zou dit zeker doen. Als ik deze kans krijg ga ik het zeker doen, maar jij zult deze keuze moeten maken, als je gaat twijfelen, ga je miesschien terug naar huis willen. welke opleiding volg je eigenlijk?

als je die kans krijgt zou ik m zeker pakken! dit kan misschien maar een keer in je leven… je kunt beter spijt krijgen van iets dat je gedaan hebt dan spijt hebben dat je het niet gedaan hebt…
maar je moet er natuurlijk wel helemaal zeker van zijn.

Idd. Zorg dat je er later geen spijt van hebt als je het niet gedaan hebt (:

Als je vriend/familie/vriendinnen het enige is wat je tegenhoudt, zou ik gaan. Als er nog iets anders is (bv. een zieke oma of zo), dan zou ik er nog eens goed over nadenken…

Ik zou het doen, je krijgt de kans om een ontzettend leuke ervaring op te doen, en die zou ik niet laten gaan :wink:

Ja, ik ga ook stage lopen in het buitenland. Het is een grote kans waar je veel ervaring en kennis op kan doen!

Ik zou het doen, zonder twijfel. Dat is echt een droom van me, en later als je een gezin hebt kan het waarschijnlijk niet meer!

Ik zou het doen,
Als je het niet doet krijg je gegarandeert spijt.

Ik wil ook graag naar een ander land op stage :p.