Buitenlandse stage regelen

Hoihoi!

Ik ben een HBO marketing student die op zoek is naar een buitenlandse stage (Het liefst Barcelona). Als ik online op zoek ga kom ik alleen maar uit bij websites waar een stage voor je geregeld wordt tegen een hoge prijs (bijvoorbeeld Dutch Student Abroad). Het liefst wil ik zelf een stage regelen, maar vanuit de school krijgen we niet veel informatie over buitenlandse stages adressen. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met dit soort websites en misschien tips om toch zelf een stage in het buitenland te regelen?

Groetjes,

Novel

Je zult dan zelf opzoek moeten gaan naar bedrijven en hier contact mee leggen.

Als het je zelf wil regelen, dus zonder bureau, kom je ergens het makkelijkste binnen via je eigen netwerk.

Elke hogeschool heeft toch gewoon een bureau buitenlandstage? Die kunnen je tips geven over hoe je dat regelt. Dat is dus niet vanuit je opleiding maar vanuit de hele hogeschool.

Het regelen via een bureau heeft natuurlijk wel als voordeel dat je zeker weet dat je ergens terecht kunt en dit goed wordt geregeld. Studenten van mijn school gingen op een zelf geregelde buitenlandse stage en toen ze op het vliegveld stonden bleek dat niemand ze kwam ophalen en de stage ineens niet mogelijk was. Zoals hiervoor al werd gezegd zou je nog wel kunnen vertrouwen op je eigen netwerk en rondvragen op school/docent of andere studenten een soortgelijke stage op die plek hebben geregeld. Dan weet je eigenlijk wel dat het goed zit.