Dag dames,
Misschien hebben jullie het andere topic in lifestyle gezien dat ik overweeg een buitenlandse stage te doen, volgend schooljaar. Ik wil dit nog steeds dolgraag. Er zijn twee landen die mij ontzettend aanspreken. 3 maanden Finland of 7 weken Kenia.
Ik had mijn paps al gevraagd om 7 weken naar Kenia te mogen, helaas zei hij al zonder er bij na te denken ‘Nee, wat moet je daar?’ Nu heb ik Finland nog achter de hand, een relatief veilige land met een (hopelijk) stabiele regering, maar wel voor een langdurige tijd).
Ik krijg beide ouders sowieso niet overtuigd. Ik weet dat ik het kan en sta er zelf ook gewoon goed achter. Ook weet ik dat ik het zelf goed kan bekostigen en ze zelf geen cent hoeven bij te leggen. Ook ben ik 19, dus in principe heb ik geen toestemming nodig, maar het is niet lekker om dan zo op stage te gaan.
Weten jullie tips om mijn ouders te overtuigen? En waar ik rekening mee zou moeten houden in verband met mijn opleiding? Ik heb al wel informatie gevraagd bij de projectleider, wat ik bijvoorbeeld in Kenia zou kunnen verwachten, de verkiezingen daar en dergelijke… Als ik naar Kenia zou gaan, moet ik dit namelijk eind deze week doorgeven.
En zou ik jullie eigen ervaringen mogen weten, hoe hebben jullie je ouders zo ver weten te krijgen om je te laten gaan ?