buitenlands vriendje opzoeken + ouders...=help!

ciaoo iedereen =)
i need hellpp!
het zit zo:
ik heb via een internationale ‘chat’ site een jongen uit Italia ontmoet, hij is 16 en ik ben 14. ik wil hem echt dol en dolgraag opzoeken deze zomer, voor ongeveer een maand. dan zou ik bij hem wonen etc…
en ik zou sowieso wegens omstandigheden thuis waarschijnlijk niet mee gaan op vakantie.
maar goed, ik heb het dus voorgesteld, of naja, voorgelegd bij mijn ouders (eigenlijk alleen nog maar mn vader) , maar hij reageerde nou niet echt heel positief & enthousiast (wat ik dondersgoed begrijp)
maar ik wil het gewoon zo graag! hoe in godsnaam zou ik mn ouders kunnen overtuigen dat het goed is…vertrouwend…(hoewel, ik kan daar zelf natuurlijk ook niet 100% zeker van zijn, maar toch voelt het zo goed, ik heb btw ook al zn ouders & broertje gezien via webcam etc)
hij woont op sicilie trouwens :grinning:
hoop echt ontzettend dat jullie me kunnen helpen!
byebye , baci Iris

ps. ik zit op italiaanse les maar zijn ouders kunnen geen engels…(ff wat info ^^)

Je bent veertien.

Als ik jouw ouders was zou ik ook NEE zeggen. Wat moet je nou met een jongen uit Italië? (vooral wanneer je VEERTIEN bent…)

Laat me raden: omegle? :'3

wacht nog even een paar jaartjes of laat hem naar jou toe komen

Eh niet gaan, domme puber ideeeen.

geniet van je jeugd in nederland.
later kun je altijd nog bij hem wonen.
maak de beslissing niet te snel!

Ik heb hetzelfde x].
Maar ik vind hem niet leuk nog niet.
Alleen ik ben 16 en ik ken hem al 3 jaar.
En hij woont in Zweden perfect.
Ik ga ook naar hem toe, deze zomer *excited*.

OT: Ik zou nog ff wachten!

hmm…ja ik begrijp jullie reacties wel hoor (:
maar, naja goed…ik ben al vrij volwassen en ik zou het ook best kunnen, en ik weet ook dat mn ouders er zo over nadenken, maar natuurlijk kun je als ouder niet ‘meteen’ zeggen van ja tuurlijk . :grinning:
maar, ik heb het over een vakantie hea (: , niet wonen!
& nee tis niet omegle (:
maar goed, ik hoop gewoon dat iemand hier ideeen heeft hoe ik mn ouders vertrouwen hierin beter zou kunnen ‘winnen’ zegmaar :slightly_smiling_face:

Het zou best heel erg kunnen tegenvallen, wat dan?
Zonde van het geld.

nou…als het zou tegenvallen in liefde als je dat bedoelt, zou het altijd nog superleuk qua vrienden zijn lijkt mij, want de karakters trekken elkaar wel heel erg als je begrijpt wat ik bedoel (: …
& naja volgensmij kan een vakantie in je eentje in italie bij andere gastvrije mensen (ik ken zn ouders ja best wel) echt niet tegen vallen ! iig, dat lijkt mij zo :slightly_smiling_face:

Nee, ook algemeen niet alleen betreft liefde.

Pfoe, dat zou ik niet doen hoor, als ik jou was!
Je kan je zo enorm vergissen in iemand als je diegene kent via het internet.

• ja ik spreek uit ervaring.
    Ik zou gewoon nog even wachten, tot je hem echt heel lang kent en het dan nog wilt,
    Italiaanse jongens zijn sowieso rokkenjagers,
    en Sicilië is ook nog eens hartstikke ver weg én in een bést wel “gewelddadig” gebied in Italië,

dus niet vreemd dat je ouders het absoluut niet willen.

ik zou nog even wachten… en als je er heen gaat dat je ouders ook naar italie op vakantie gaan ofzo zodat je ze wel in de buurt hebt, en dat ze ook hem en zijn ouders ontmoeten zodat ze ook weten waar je terrecht komt enzo…

Laat hem lekker naar jouw toe komen , als hij jouw toch leuk vind ziet hij dat wel zitten hoor xD

jaaa, haha maar t zit eigenlijk ook wel zo dat ik ook wel echt supergraag naar sicilie wil xp …
maar goed, waar ik over na zat te denken, en wat me eigenlijk wel echt een supergoed idee lijkt :
wij zouden misschien met zn vijfen naar italie gaan, maar omdat we dus een beetje vervelende omstandigheden hebben thuis zou ik dus misschien niet mee gaan. maar stel nou, dat we met zn vijfen naar sicilie konden gaan, en dat zij mij bij zijn huis & familie etc ‘afzetten’ ?
en dat ik daar dan blijf?
hoe denken jullie daarover? =)

sja dat zul je toch echt met je ouders moeten bespreken wat die daarvan vinden…

Ik zou gewoon bij je eige familie in een hotel slapen en hem overdag zien .

nja…dat zou ik dus echt verschrikkelijk vinden…xp
en ook met name omdat mn ouders dan een vakantie zonder mij hebben want ik ben bij hem & toch tegelijkertijd met hun slaap etc
maar goed…
ik ga het er idd over hebben . :slightly_smiling_face: