Buitenggesloten.

Hier kan een slotje op.

Kun je misschien bij een (sport)clubje? Een vriendin hoeft niet per se in je klas te zitten, kan ook prima buiten school. Of zoek anders eens een bijbaantje waar sociale interactie aan te pas komt bijvoorbeeld in een winkel werken (ben je daar al oud genoeg voor?) op school buitengesloten worden is natuurlijk klote, maar gelukkig doen die jongens nog wel normaal tegen je. Meisjes kunnen gewoon echt bitches zijn. Ik zou het juist wel leuk vinden, een jongen als vriend, ik ga normaal gesproken helemaal nooit met jongens om eigenlijk.

Dit is niet gemeen bedoeld, maar denk je niet dat je zelf misschien iets hebt gedaan waardoor ze anders over je gingen denken?
Ik zeg zeker niet dat dit het geval is maar het is inderdaad als ze opeens zo afstandelijk worden

Zo te lezen zijn het niet echt leuke meiden. ik denk persoonlijk dat je ze los moet laten. je kan proberen te vragen waarom ze zo doen, al denk ik dat het niet zo veel nut heeft. hoe zijn de andere meiden in je klas? Of de meiden in de andere klassen? Op veel scholen is er een plekje waar mensen die alleen zijn naar elkaar toe trekken - tenminste, dat is op mijn school zo. wat belangrijk is, is dat je op zoek gaat naar vriendinnen. dat kan dus iemand op je school zijn, maar ook iemand in je straat, op je sportclub of in een orkest. natuurlijk kan je ook hier op girlscene tegen iemand praten met dezelfde interesses. Vriendinnen zijn overal, al zijn ze soms even lastig te vinden. ik ben geen expert ofzo, maar dit is wat ik zou doen in jou geval.

Bedankt voor alle reacties! Ik heb het al over een sport gehad met mijn moeder. En ik denk dat ik inderdaad op een sport ga! :slightly_smiling_face: De meiden in de andere klassen hebben al heel veel vriendinnen dus ik denk dat het niet zoveel nut heeft op daarmee vriendinnen te worden.

Goed dat je dat inziet. Weet je al welke sport je leuk lijkt?

Ik dacht meteen aan een vechtsport omdat ik niet echt weet hoe ik mezelf moet verdedigen. Kungfu leek me wel leuk. En ik dacht ook wel aan dansen. Ik hoop dat het wat wordt.