buitengesloten?

Hoi
Ik en 4 andere meiden zijn een vriendengroepje. Alleen de laatste tijd voel ik me erg buitengesloten. Omdat wij dus een groepje van 5 zijn ben ik vrijwel altijd degene die alleen overblijft, nou vind ik dit nog niet echt zo erg. Maar de laatste tijd spreken ze heel vaak af met z’n 4e zonder mij te vragen. De volgende dag vraag ik dan waarom ze mij niet hadden gevraagd en dan komen ze met kut smoesjes zoals ‘oh ja we hadden het niet echt afgesproken we kwamen elkaar tegen’ of ‘ja we dachten dat je niet kon’. Ik heb wel al geprobeerd te praten met ze, en ze zeiden dat ze erop gingen letten maar dat doen ze dus niet… nu wil ik het niet meer Zeggen want ik heb het idee dat ik de vriendschap dan forceer. Ik zou zo graag willen dat ze uit zich zelf eens zouden merken dat dit me echt een kutgevoel geeft. Wat kan ik doen aan dit buitengesloten gevoel? En hoe kan ik zorgen dat we weer met z’n alle afspreken enz (ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben en anders heb ik wel even lekker m’n hart gelucht :)x)

Je kan zelf nog eens het initiatief nemen om eens af te spreken met zn allen of vragen of ze zin hebben om iets te doen en als je merkt dat ze toch met zn vieren blijven afspreken en jou steeds minder betrekken mss eens proberen om zelf af te spreken met anderen?

Dat ze niet meer met je willen afspreken! Ja dan vind ik dat het meer eenzijdige relatie zijn en dan kun je afvragen of je nog wel zo veel energie in de relaties moet steken. Ik denk dat je niks forceert want praten eerst!

Hoe oud ben je als ik vragen mag?