buitengesloten.

sorry, ik weet niet of dit bij lifestyle of school hoord,
ik ben een normaal meisje, met normale leuke vrienden. het zijn er 3. normaal zijn we met zijn vieren. dus we doen samen alles, in een groepje bij school verschillende lessen zitten, samenwerken. enzovoort. maar nu zit er een nieuw meisje op school. ik noem haar e. (niet haar voorletter, maar dit is anoniem en straks komen me vriendinnen erachter, en dat zou heel stom zijn) e. is gewoon aardig vind ik ook. alleen mijn vriendinnen (jammer genoeg) ook. heel erg. ze gaan de heletijd samen met haar zitten. ook als we met een groepje van vier zitten dus, dan gaan ze snel de klas in zodat ik er niet meer bij kan. ze gaan steeds lachen en als ik vraag: wat is er? of waar lachen jullie om?. dan antwoord w. (een vriendin) nee niks. w. had ook gezegt dat hun met zijn vieren een echt groepje waren. ik stond er maar bij, zo van: en ik dan? een andere vriendin k. zei dat als e. gewent is aan deze school, dat ze dan weer met mij kan zitten. en dat geloof ik nu dus niet echt. ik zie het al gebeuren. dan hebben we een samewerkings opdracht. en dan ben ik weer alleen. ik vind e. echt aardig. ze is gewoon, alleen ik vind de situatie echt kut. wat kan ik hier aan doen? k. gaat nog wel veel met me om. maar ik zie haar steeds meer met e. gaan. ik heb nu alleen nog een ander meisje, die ik wél aardig vind, maar het is gewoon niet mijn soort vriendin. gewoon niet mijn type. verder zit me bff in een andere klas en voorderest zitten er alleen maar hele stille kinderen in mijn klas. ze communiceren niet. en ze hebben vreselijk duffe kleren aan. ze geven gewoon niet om hun uiterlijk en zijn nog kinderachtig ook. dus nieuwe vrienden zoeken is niet echt een optie. weet iemand wat ik moet doen??

uh, dat is wel een rottige situatie ja. maar ik neem aan dat je op een middelbare school zit, er zijn toch wel leuke mensen buiten je klas waarmee je kunt optrekken? en je kunt toch vrágen waarom ze zo doen? makkelijker gezegt dat gedaan, maar dan weet je teminste waarom ze het doen.

Misschien kan je er eens over praten?

herkenbaar, herkenbaar.

niet over je heen laten lopen, je kan toch ook een keer vragen van: laten we een keer met zn allen naar mijn huis gaan ofzo?
en anders als ze nog steeds niet normaal niet: lose them, dan ben je ze gewoon niet waard.

ik fietste net met k. naar huis.

ik: ik heb echt zoo geen zin meer in school.
zij: waarom? ik vind het eigenlijk wel leuk.
ik: ik zit toch de heletijd alleen.
zij: je hebt ons toch?
ik: ja jullie zitten de heletijd met e. en ik zit daar maar.
zij: (dat wat ik al verteld had, ergens in dat verhaal) als we een paar weken verder zijn, leert ze wel andere mensen kennen. nu gaan we met haar om omdat ze net nieuw is. ze heeft niemand. als ze andere vrienden heeft, gaan we wel meer met jou.
ik: oke.

ik dacht echt zo van ben ik een reserve vriendin ofzo? ik heb ook echt geen zin om naar school te gaan. ik zit inderdaad in de middelbare. maar onze klassen zijn uitelkaar. ik ken bijna niemand. alleen mijn vriendinnnen. wat ik dus al zei: er zitten verder echt kinderen waarvan je denkt: omg. en met bijna elke les zit ik met andere mensen.

buiten de les, en buiten school heb ik mijn bff dus dat is niet zo’n probleem. verder heb ik nogwel meer vrienden, maar dit gaat echt om de les. in de klas.

Herkenbaar, ik zit ook vaak alleen in de klas. Dat vind ik op zich niet zo erg, maar in de pauze’s ben ik ook altijd alleen… en dat is gewoon echt vervelend. De tijd gaat dan zo langzaam…

Mehh, kut voor je. Normaal gesproken zou ik zeggen, dump die koters, als ze echte vriendinnen waren deden ze niet zo. Maar omdat er geen andere kinderen zijn is dat ook niet zo slim. Misschien kan je bij je bff op school? OF vrienden uit andere klassen

kijk, ik vind ze echt zo lief. het zijn echt bijna mijn beste vrienden. (maar ik heb er al 1. hehe) alleen w. dat is echt gewoon de gene die me boos/bang maakt. ik kan ze niet dumpen. Met hun heb ik altijd zo’n lol. en dan gebeurt er dit… bijn beste vriendin zit al op mijn school, alleen ze doet een ander niveau. mijn andere vrienden zitten ook op dezelfde school. alleen ze zijn wel aardig ofzo, maar soms heb ik genoeg van ze. ze doen rare dingen: veel roken, spijbelen, alcohol, blowen. dat doe ik allemaal niet. om met ze te praten. dat vind ik wel even gezellig. maar niet echt om elke dag mee om te gaan. als ik morgen naar school fiets met k. ga ik vertellen dat ze w. moet negeren ( ze had namelijk ruzie met haar, maar na de vakantie doet w. alsof er niets is, en k. wilt niet meer met haar omgaan) als w. weg is. dan is er eigenlijk niet veel aan de hand. ik zou dan ook omkunnen gaan met e. want ze doet niets fout. w. is degene die dat doet. wat denken jullie?

erg van je vriendinnen dat ze je zomaar links laten liggen
praat met hen zou ik zeggen, ze hoe je, je voelt

dat had/heb ik ook.
eerst omdat ik gepest werd, en toen zat ik zelfs op de wc. Nu omdat ik pauzes kut vind, en dat wss uitstraal ofzo. Ik heb me voorgenomen nooit meer op de wc te gaan zitten. en nu zoek ik mensen zoals de techniek klas om mee om te gaan. alleen zitten is niet leuk, maar k heb t te vaak meegemaakt, maar ik herken t dus.
enige oplossing is: zoek andere pauzemaatjes. of zeg tegen die vriendinnen dat je je alleen voelt. Heb ik vandaag ook gedaan, ik durf niet bij ze te zitten (ze: mijn klas, en dat zijn maar 3 mensen, 1tje wel oke, 1tje kan mij niet uitstaan en doet altijd naar, en de 3de ken ik nog niet echt)

Maarja dat dus

Wat een rotsituatie voor jou! Ik denk dat je het beste er even over kunt praten. Hoe makkelijk het ook klinkt, ik denk toch dat je ze maar beter kunt laten en opzoek gaan naar andere vriendinnen. & het maakt toch ook niks uit dat de andere mensen uit je klas duffe kleren hebben. Het gaat tenslotte over hoe ze van binnen zijn & wie weet kan je dan met ze gaan shoppen en kleding advies geven. Leuk voor jullie allebei. & alleen zitten is natuurlijk helemaal niet leuk! Ik zit ook wel eens alleen, maar probeer dat ook van de positieve kant te zien. Hoe raar het ook klinkt. Je kan je beter concentreren(omdat er niemand naast je zit die de hele tijd tegen je praat). & als dat gepest niet stopt. Kan je altijd naar je mentor gaan of een leraar waarmee je goed kunt opschieten. Je kunt er dan altijd even over praten en de situatie uitleggen zonder dat je namen noemt. Kijk naar zij zeggen en vraag eventueel of ze het er een keertje in de klas over kunnen hebben. Het is wel heel belangerijk dat je er wat aan doet. Of het nou door nieuwe vriendinnen te maken is of doordat je naar je mentor gaat. Jij hebt ook het recht om een leuke schooltijd te hebben! Als je nog vragen hebt of nog advies wilt, kan je altijd een berichtje sturen. Of een bericht in mijn gastenboek dat je in dit topic op mijn berichtje hebt gereageerd. Wellicht kom ik nooit meer terug op dit topic en kan ik jou vraag dan neit beantwoorden. Dat zou ik echt niet leuk vinden!

Je moet niet denken dat je buitengesloten word gewoon praten met iemand… En glimlachen enzo dan vinden mensen ook leuk om met jou te praten klinkt stom ik weet het… Maaar trust me , I know

//

Ik weet niet hoe ik je moet helpen.
Dus een upje ;]

Vervelend! UP