Buitengesloten

Nou, ik zit de laatste tijd dus met een probleem. Met m’n twee beste vriendinnen zit ik in een vriendengroep, maar sinds kort voel ik me erg buitengesloten.

Dit wordt door één specifiek meisje veroorzaakt. Laten we haar even L noemen. Sinds een jaar zit L bij ons in de vriendengroep en ik heb steeds vaker het gevoel dat ze mij er een beetje wilt buiten sluiten. Telkens wanneer we met z’n allen zijn negeert ze mij volledig en ze spreekt me alleen maar aan wanneer ze iets van me nodig heeft of als m’n vriendinnen me in het gesprek betrekken. Ook altijd wanneer we les hebben en we met z’n allen praten, sluit ze me volledig af door met haar rug naar me toe te zitten.

Ik heb dit al vaker tegen mijn vriendinnen gezegd en ze weten ook dat ik niet zo goed met haar kan opschieten, maar telkens vertellen ze me dat ze dit niet door hebben en dat ik me niet zo veel van haar moet aantrekken. We gaan veel met elkaar om, maar wanneer we zonder L zijn, zeggen ze dat ze haar heel irritant vinden, doordat ze altijd veel te overenthousiast is en dat ze hen probeert na te doen (dit is ook mijn mening over haar), maar wanneer ze erbij is klagen ze nergens over en zien ze mij (naar mijn gevoel) niet meer staan.

Een paar weken geleden stonden we met z’n allen te praten over Sinterklaas. L begon toen over dat ze graag Sinterklaas met de groep wilde vieren bij haar thuis. Iedereen heeft toen terwijl ik erbij stond lootjes getrokken en van alles geregeld zonder dat ik ook bij iets betrokken werd. Ik stond er maar een beetje bij en ik voelde me zwaar genegeerd.

De laatste tijd worden er steeds vaker zulke afspraken zonder mij gemaakt (die L altijd voorstelt) en ik word telkens heel jaloers en chagrijnig wanneer ze dat doen of praten over hoe leuk het allemaal wel niet was terwijl ik er bij sta, want ik ben altijd de enige die dan niet wordt uitgenodigd. Ik heb nu het gevoel dat L probeert m’n vrienden af te pakken en dat de hechte vriendschap die we eerst met z’n allen hadden hierdoor weggaat.

Stel ik me aan? Ik heb nu geen idee wat ik moet doen, want ik wil m’n vriendinnen niet kwijt en ik durf L hiermee niet te confronteren. Bedankt voor het lezen :slightly_smiling_face:

Allemaal jouw vrienden klinken niet echt als vrienden. Ze trekken hun mond ook niet open tegen haar dus het lijkt ook niet alsof zij er erg veel moeite mee hebben dat L dit doet.
Ik zou zelf eens je mond open trekken tegen L want dat zie ik niet dat je dat gedaan hebt. Op deze manier gaat er niks uitkomen.
Je mag wel eens wat meer voor jezelf opkomen. Ik liet dat niet over mijn kant gaan. Lootjes trekken zonder mij erbij te betrekken en mij bewust de rug toe draaien. Daar had ik zeker weten wat van gezegd

Dit inderdaad! Zelf je mond open doen, want ik denk dat L weet dat jij je mond toch niet open doet, dus ze kan gewoon ongestoord verder gaan en dat weet ze. Trek je mond open en laat haar eens weten wat je ervan denkt!

Ik zou niet zo over je heen laten lopen. Want jouw vriendinnen gaan er blijkbaar ook niets van zeggen. Dus dan is het aan jou om je te laten horen. Dan weet ze ook direct dat ze niet over je heen kan lopen!

Ze staan voor jouw neus lootjes te trekken en jij en je vriendinnen zeggen er niks van? Dan zou ik er toch echt wel even wat van zeggen en dat die vriendinnen van jouw niks zeggen, vind ik ook best wel raar. Succes!

Ik vind het heel vreemd dat jouw vriendinnen zeggen dat ze niet doorhebben dat jij wordt buitengesloten, want dit moeten ze wel doorhebben, of ze zijn zo blind als een vink.
Zoals hierboven ook al is gezegd zou ik ook met L praten. Als dat niet helpt zou ik nog eens goed en nog serieuzer met je andere vriendinnen praten. En als ze dan nog reageren alsof ze nergens iets van weten, zou ik maar eens andere vrienden gaan zoeken. Ze maken je zo alleen maar ongelukkig.