Buitengesloten & genegeerd + amper vriendinnen.

Een paar maanden geleden had ik hier al een topic gestart van dat ik naar een andere school wilde en blablabla.
Wel, het is nu nog verergerd.
Ik ben een echt meisje-meisje; ik draag af en toe hakjes, let héél erg op mijn kleren en draag make-up. Nu zit ik dus in de richting Latijn-Wiskunde, waar eigenlijk heel de klas volzit met mannelijke meisjes.
Nu ok, ik ben niet zo oppervlakkig dat ik denk van ‘oh nee, met hen ga ik niet om’. Nee, mij maakt dat allemaal niet uit, voor mij is iedereen hetzelfde; ook al zit ik denk ik véél liever bij meisjes met mijn eigen interesse.
Maar goed, na een aantal maanden in die ***klas waar ik nu zit te zitten had ik al een gevoel van: Ik voel mij hier niet goed, ze moeten mij niet hebben enzo.
In de klas waar ik nu zit heb ik maar 1 echte vriendin R, maar zij is ook wat meer neigend naar die mannelijke meisjes maar ze heeft toch ook nog een vrouwelijke kant, zeg maar. Dus met haar kan ik heel goed overweg, maar zij is ook nog heel goed bevriend met de rest van de klas.
Voor de rest heb ik eigenlijk geen vrienden in die klas -het zijn allemaal meisjes ):- en ik heb eigenlijk alleen maar R. In de rest van de school heb ik eigenlijk ook alleen maar R, maar zij zit ook nog in een groepje met allemaal mannelijke meisjes en omdat ik niet heb -en omdat niemand mij moet hebben- sta ik dan maar bij dat groepje waar ik mij buitengesloten, genegeerd voel en mij dood zit te vervelen.
Ik vroeg mij altijd af waarom niemand mij moest hebben want echt; ik doe zo hard mijn best om lief en vriendelijk tegen iedereen te zijn. Ik wist eigenlijk wel al een beetje waarom; mijn uiterlijk.

Nu vanmorgen was ik met een meisje van mijn klas (Deze keer niet zo mannelijk) aan het praten en ik was aan het zeggen van dat ik het echt niet snap waarom niemand mij kan hebben en waarom iedereen niet vriendelijk tegen mij doet, terwijl ik wel tegen hen. Zij zei dat de rest van de klas zegt dat ik overdrijf in mijn uiterlijk en dat ze me daarom waarschijnlijk niet moeten hebben…
Sorry hoor, maar ik heb een eigen persoonlijkheid, mag dat niet ofzo?
Ik veroordeel hen toch ook niet omdat zij zo mannelijk zijn?
Dat vind ik dan pas oppervlakkig van hun om alleen naar het uiterlijk te kijken…

Maar ja, nu heb ik eigenlijk maar 1 vriendin en daar heb ik niet zoveel aan en dus verveel ik me dood tijdens de pauzes.
Ik heb er al zo veel aan gedacht om met meisjes van andere klassen om te gaan, maar dat lukt gewoon niet.
Ik weet echt niet hoe ik ermee in contact zou kunnen geraken…

njah ik had precies hetzelfde, en ik kan je maar 1 ding zeggen … jezelf niet veranderen… want ik heb datgedaan en als ik nu makeup draag of hakken doen ze heel dom… alsof ik daar niet van zou houden ofzo zegmaar… want kdroeg dan maar sneakers en geen roze meer enzo want dan kreeg ik snel commentaar van barbie enzo… nu heb ik nog altijd dat uitgesloten & genegeerd gevoel, iniedergeval wat ik wil zeggen is wees gewoon jezelf… verander voor niemand want nu ik dit heb gedaan voel ik me zelfs slecht in mijn vel en niks veranderde :see_no_evil:

ja,
ik herinner je me nog!
klinkt echt kut,
kan het me voorstellen dat je het er bijna niet meer uit kan houden!
misschien kun je je laten overplaatsen naar een andere klas
waar jij denkt waar meisjes zitten die je wel aardig vind/ dezelfde interesses hebben? misschien is het dan makkelijker om contact met
ze te maken ofzo.
tja, en anders kan je misschien toch gaan kijken of
je naar een andere school kan?
:thinking:

ik weet niet hoe jij bent,
maar aan de ene kant kan ik ze wel gelijk geven, als jij overdrijft in je uiterlijk.
Ik kan me ook zo kapot irriteren aan van die echte meisjes meisjes.
Kijk, make-uppen op school doe ik ook wel. Maar dan in de wc’s een lijntje onder & bove me ogen zetten. Maar ik ga niet lukkeloos in de klas poeder etc op doen, ik ken meisjes die dat wel doen. En die meisjes kon ik serieus ook wat aan doen.
Als er een plukje haar niet goed wou zitten, dat die telkens naar buiten sprong terwijl ze hun haar vast hadden, gingen ze zich al ziek melden.
Ik hoop dat het bij jou wat minder erg is, maar nu vind ik mezelf ook niet echt een meisje-meisje, maar ook geen jongens-meisje.
Dus eigenlijk snap ik nog best dat die jongens-meisjes zich mateloos kunnen irriteren.

Maaaaaaaaaaar, eigenlijk spreek ik nu wel voor mezelf, want ik weet niet hoe jij bent.
Maar misschien dat je het zo iets beter snapt?

Maar je moet je zeker niet voor je klas gaan veranderen.
Misschien gewoon als ik als voorbeel die meiden van mij gebruik, geen poeder op doen in de klas maar in de wc, haha.
snap je me?:stuck_out_tongue:

Dat ga ik ook niet doen, dat is mijn persoonlijkheid; dat ben ik.
Ik ben gewoon niet zoals zij en ik vind niet dat je je persoonlijkheid moet veranderen. Ik zou er nog niet aan denken om zo te zijn als zij… Zo ben ik gewoon niet.
Maar ik wil wel mezelf blijven, maar daarmee is het probleem niet opgelost; ik heb bijna gewoon niemand in de pauzes en als je bedenkt dat je 3 pauzes hebt van 2 x 15 min en 1 pauze van 50 minuten… Ik kan moeilijk helemaal alleen op een bankje gaan zitten, hèa…

Wel, ik doe never maar dan ook nooit poeder op in de klas, nog niet eens in de wc. Wel, wel in de wc maar in het wc-hokje zodat niemand het ziet, anders zou ik al direct blikken krijgen enzo.

Het is zelfs zo erg dat ik door de stress ervan al 6 dagen achter elkaar migraine-verschijnselen heb…Maar veranderen van klas is misschien nu wel een beetje dom, aangezien het nu nog 8 weken school is en het dan al examens zijn… Dus ik denk dat ik nu gewoon moet doorbijten, maar ik wil dan toch nog tenminste iemand hebben waarmee ik kan praten in de pauzes;.

ik zeg toch ook, dat de meiden van mijn oude klas dat deden. En dat ik dat maar eventjes als voorbeeld gebruikte.
Niet dat jij dat direct doet, maarokay.

ik herken me een beetje in jou, alleen ik kan dan wel goed met mijn klas overweg en ben wel meisje-meisje maar er zitten ergere in mijn klas.
Ik heb nog een “vriendin” wat ik niet echt een vriendin kan noemen waar ik wel eens mee onder de pauze ben als mijn andere 2 vriendinnen er niet zijn. Zitten we wel eens bij haar klasgenootjes en dan negeert ze mij opeens helemaal. Ze zegt geen woordt meer tegen me en dat zit ik daar 3 kwartier lang te vervelen, dan ga ik uit ergenis mijn vriendje maar smse hoe erg ik dat meisje haat.
Nu zul je wel denken waarom blijf je dan bij haar zitten onder de pauze? Nou omdat mijn andere 2 vriendinnen er niet zijn.

Ik zeg je 1 ding, verander nooit om alleen maar meer vriendinnen te krijgen. Ik weet niet hoe oud je bent en in welke klas je zit? Als je nog in een lagere klas zit dan komt het bij die andere meisjes later nog wel en dan zullen ze opeens anders tegen je opkijken.
Maar als je het echt zo erg vindt opschool dan zou ik toch eens met je ouders gaan praten en erover nadenken om naar een andere school te gaan volgend schooljaar. begin schooljaar heb je altijd meer kans om nieuwe vriendinnen te maken, en midden in het jaar is een beetje duur en moeilijk te regelen

ja kga daarom met mensen om die mij niet echt fijn vinden heb ik zo het gevoel, en ik vind hun ook niet geweldig… en als er niemand is dan ben ik zo zielig en ga ik op toilet zitten de hele tijd :see_no_evil:

Dat heb ik ook al eens gedaan, echt helemaal niet prettig en je voelt je echt helemaal alleen ik kon wel janken toen…

Vervelend! Ik weet opzicht niet echt wat je wél zou kunnen doen, omdat je eigenlijk helemaal niets verkeerd doet. Je moet jezelf iig niet gaan veranderen. Maar hoezo zijn ze ‘mannelijk’ dan?

Ik herken dit wel… had het ook heel erg toen ik in de brugklas zat. Toen ging ik me aan de anderen aanpassen en ik kan je sterk aan raden dit zeker niet te doen. Blijf altijd jezelf wat je ook doet. Misschien kan je kijken of je misschien iets anders wel gemeen hebt met deze meiden. Bijvoorbeeld voorkeur voor dezelfde muziek, dezelfde favoriete tv serie, dezelfde leraar aan wie je je dood ergert. Mijn beste vriendin is totaal anders dan ik qua uiterlijk, maar we delen een gezamelijke passie voor muziek en kunnen ook ontzettend met elkaar lachen.
Misschien kan je aan dat ene meisje met wie je het wel redelijk kan vinden vragen of zij een goed woordje voor je wilt doen.
En als die meiden nog steeds oppervlakkig blijven doen dan zijn ze het volgens mij niet eens waard om jouw vriendinnen te zijn.

iig lijkt het mij niet leuk om in een klas met alleen meisjes te zitten

oh, dat herken ik…
dat was echt gewoon,
verschrikkelijk…
nooit doen dus. x)

f

Ze doen raar omdat jij anders bent, kan best dat ze jaloers zijn…
En je zei dat je vandaag wat sportiefs aan had, maar ik vind dat je dat niet per se hoeft te doen als je veel liever iets anders aan hebt. Hebben zij niks over te zeggen.
Als je het nog een keer met die meisjes over je kleding hebt of over waarom ze je een beetje negeren, moet je zeggen dat je je lekkerder voelt in deze kleding en dat je liever jezelf blijft door kleding te dragen die jij leuk vindt en niet die zij leuk vinden.

Ga regelen dat je volgend jaar naar een andere school kan. Ik meen het.

Je moet echt niet veranderen om vrienden te maken hoor! Als ze jou niet willen zoals je bent, dan hebben ze pech. En misschien beseffen ze op een gegeven moment ook wel dat uiterlijk geen goede reden is om iemand te negeren, dus gaan ze dan wel aardiger doen.
Zitten er anders geen aardige meisjes in een andere klas, of kan je niet naar een andere klas overgeplaatst worden?
En als je het echt niet meer uit kan houden op die school, kan je denk ik beter na dit jaar naar een andere school gaan.

Ik kan het mis hebben hoor, maar is dit niet gewoon aandacht trekkerij? Iemand die echt een kut leven heeft zoals hij het beschrijft gaat niet op zo’n manier schrijven… en waarom blijf je het zeggen dat het zulke jongensmeisjes zijn? Je kunt ook even naar jezelf kijken. Misschien, heel misschien ligt het wel aan jou, en dan ook echt aan jou. Niemand wil met je omgaan? Als je zo vreselijk overdrijft met make-up en kleding vind ik dat niet heel raar. Is het trouwens misschien wel zo, dat je jezelf heel mooi en lief en zielig beschrijft zodat je veel positieve aandacht krijgt en eindelijk mooi gevonden wordt? xx :flushed:

f