Buitengesloten door 'vriendinnen'

oke, ehm hoi.

Ik kreeg de laatste tijd steeds meer het gevoel dat 3 vriendinnen van mij, de enige die bij mij in de klas zitten, mij er niet echt meer bij wouden hebben, ze spraken steeds vaker af zonder mij, enz.
Maar van het volgende schrok ik echt heel erg:
We gingen vrijdag met de hele klas naar een museum, en er was een foto gemaakt, van mij, die drie ‘vriendinnen’ en vier jongens.
1 van die vriendinnen had die foto op haar hyves gezet, en had als titel alle namen er boven gezet: a,q,m,t,m,l,j,q
(ik was dus J)
Toen had een van die meisjes, Q er op gereageerd met: Je kan er beter boven zetten: a,q,m,t,m,l,q
Met een daaronder weer reacties:

hahahaha jaa inderdaad Q! J hoort er niet bij!’
hahahaha! geen J!
en
omg neee, waarom sta ik met een lelijkerd als J op de foto?

Van mensen die ik dus eerst vriendinnen noemde.

Het is nu kerstvakantie, dus de komende 2 weken zie ik ze toch niet meer, maar wat moet ik daarna doen? ik vind het zo gemeen, en dan ook nog op een manier dat ik het kan lezen, dat iederéén het kan lezen.
Moet ik iets doen/zeggen, of het gewoon allemaal laten gaan en het gewoon vergeten? Want voor de rest voelde ik me sowieso niet echt op m’n gemak in deze klas, maar dit slaat echt alles, en ik wil ook niet dat ‘meisje dat altijd alleen zit’ worden.

Sorry als het verhaal een beetje vaag is :3

x

Lullig zeg. Zoek nieuwe vriendinnen?

ja maarja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Ik heb het sowieso altijd al moeilijk gevonden om nieuwe vriendinnen te maken.

Die domme kinderachtige meiden zijn je niet waard!!!
Zoek andere vriendinnen die je wel accepteren!

En ik zou niet iets terug doen, want dan word het alleen maar erger.

Heb je geen mensen waar je een beetje mee omgaat? Misschien kan je daarmee optrekken en worden dat je nieuwe vriendinnen. Ik zou trouwens wel even vragen waarom ze zo raar en kinderachtig doen

0_o
leuke vriendinnen had je =.=
Het is inderdaad véél makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik vind niet dat deze mensen je waar zijn, dus ik zou nieuwe vriendinnen zoeken…

ik heb ook zoiets gehad he.
een jongen uit m’n klas A. heeft iets tegen mij lijkt wel, terwijl we eerst echt goede vrienden waren. hij heeft toen ik een week ziek thuis was allemaal dingen verteld in de klas die ik gezegd zou hebben, maar die ik niet gezegd heb!
vervolgens kwamen er www’s op hyves met ‘DIE VIEZE BITCH IS JALOERSS! WE HEBBEN HAAR NIET NODIGG!’ allemaal van die dingen… Het lullige vond ik nog dat ik thuis was, en er dus niet op in kon gaan… verder heb ik nu nog steeds de hele klas tegen me… :’]

Tja, klinkt bekend. Ik heb in de brugklas ook zoiets gehad, ik probeerde gewoon aardig te doen en vriendinnen te worden met een aantal meisjes maar ze negeerden me gewoon.
En nu op de universiteit had ik het zelfs nog, ik ben ondertussen gestopt met die studie (lag aan de studie zelf hoor, niet aan die meiden), maar ik dacht wel dat ik bij een bepaald groepje meiden hoorde, tot ze het er ineens in mijn bijzijn over hadden dat ze nog af moesten spreken voor iets wat ze gingen doen, en ik wist van niets. Ze wilden me er dus gewoon niet bij hebben.
Ik ben zelf ook heel slecht in vriendinnen maken, dus meer dan zeggen ‘ik weet hoe je je voelt’ kan ik helaas niet :stuck_out_tongue:

Maar ik denk dat je gewoon moet proberen meer om te gaan met mensen waar je nu ook wel mee om gaat maar niet je vriendinnen zijn, en proberen daar vriendinnen mee te worden… maar ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan :confused:

Wat een kinderachtige meiden :’).
Trek er niks van aan, ik weet makkelijk gezegd dan gedaan maartoch.
Zoek nieuwe vrienden, en je hebt toch andere kinderen in je klas? Ga met hun om? :slightly_smiling_face:

Ehm hoe kan je zulke mensen vriendinnen noemen?
Dan zit ik nog liever alleen dan bij zulke kutmensen.
Serieus, hoe zielig ben je dan als je zo gaat doen?
Na de vakantie zou ik hen gewoon negeren, probeer contact te maken met andere mensen/klasgenoten.

Succes, en beter vergeet je die ‘vriendinnen’.

Fijne vriendinnen.
Ik zou gewoon op hyves een reactie zetten van Waarom hoor ik er niet bij. Als jullie mijn vriendin niet meer willen zijn zeg het dan recht in mijn gezicht.
ik vind het echt rot voor je!

Ze pesten… Heb je enig idee waarom ze zo doen?
Sowieso zou ik dit bespreken met je lerares…

Echt superlullig van hun zeg !

Als je er moed voor hebt (ik zou heel goed begrijpen als je dat niet hebt) zou ik gewoon aan hun vragen wat je verkeerd doet, enz. Maar dan niet op hyves, want dat komt heel anders over !
& Als je je toch al niet op je gemak voelt in de klas, kan je misschien met je mentor bespreken of je naar een andere klas kan overgeplaatst worden. Een meisje die ik ken heeft dat ook gedaan, omdat ze ruzie had met iedereen uit haar vorige klas. En nu komt ze bij ons, dus misschien is dat ook nog een optie ?
Succes ermee ! x

ooh das dik lullig ! enig idee waarom die jongen dat heeft gedaan ? : o

Maak een printscreen en ga ermee naar je mentor.

Nou zeg wat een vriendinnen.
Ik zou ze na de vakantie gaan negeren en niet meer met ze omgaan en nieuwe vriendinnen zoeken.
Ik las dat je dat moeilijk vind, probeer het toch.
Anders wordt je maar het meisje wat altijd alleen zit. (ik ben ook een meisje wat altijd alleen zit.)

Super lullig! Ga sowieso nieuwe vriendinnen zoeken en een verklaring vragen, want het lijkt of die vriendin is ‘overgehaald’ door die anderen om jouw naam weg te halen!

Dit sowieso niet doen. Als je wilt dat ze het recht in je gezicht zeggen, dan moet je het ook recht in hun gezicht vragen.

aahw wat klote voor je zeg! Ik herken me wel in je want ik had het in de 2e ook heel erg. Toen had ik eens voorgesteld om met elkaar wat leuks te doen en toen ik het er weer over had was het ja dit weekend waren we met elkaar naar de film geweest en hadden ze mij gewoon niet meegevraagd. Of dan waren er 2 met elkaar voordat we naar het schoolfeest gingen en vroegen ze mij niet mee.

Het is heel klote vooral als je dan met elkaar een opdracht in de klas moest maken voel je je zo alleen… echt van niemand wil met mij samenwerken.
Probeer of je overgeplaatst kan worden. Ik weet niet in welke klas je nu zit?
Maar na de 3e werdt het bij mij beter op school toen kreeg je klusterklassen dus zit je steeds met andere mensen en leer je heeeel veel nieuwe mensen in 1x kennen. En dit soort dingen krijg je dus vooral veel in een klas waarbij je alle lessen met elkaar hebt. Vanaf toen heb ik ook een betere schoolperiode gehad en maakte ik allemaal nieuwe vrienden want door de klusters leerde ik heel veel nieuwe kennen.

Probeer het na de vakantie meteen met je mentor erover te hebben wat je moet doen…

ik leef met je mee want ik heb het ook allemaal moeten doorstaan.

Ik zou echt iets zetten als : ‘Nee inderdaad, haal die J. maar weg, ik wil er niet eens bij horen.’ Maar ja, dat ben ik, ik laat niet over me heen lopen. Toch zou ik zoiets doen. En dan lekker je vakantie vieren en er niet meer aan denken en na de vakantie met klasgenootjes om gaan, er zijn vast wel wat aardige meiden in je klas. Zitten die ‘vriendinnen’ ook in je klas, of niet? Anders zou ik ze gewoon een beetje negeren. En als ze om je lachen of grapjes om je maken lekker met opgeheven hoofd negeren, ze kunnen je echt niets maken zolang jij het niet toelaat. En je denkt misschien nu dat je je vriendinnen niet kwijt wilt, maar je hebt ze echt niet nodig. Ze maken het alleen maar rotter voor je. Vriendinnen op de middelbare school zijn toch vaak niet vriendinnen voor altijd, je vind wel weer andere meiden om mee op te trekken.