Buitengesloten door schoonouders

Hoii,

Ik weet niet of ik me nu aanstel of dat ik me er zorgen over moet maken. Het is namelijk zo dat ik me een beetje buitengesloten voel door mijn schoon ouders. Ze zijn wel altijd lief tegen me en we praten normaal met elkaar. Alleen het is al 2 keer zo geweest dat ik niet ben uitgenodigd op een verjaardag. Ze gaan dan ook uiteten en de vriendin van de broer van mijn vriend is er dan wel altijd. Als ik zeg dat ik me buitengesloten voel tegen me vriend dan reageert hij boos en zegt dat het niet altijd om mij gaat ect en dat ik raar doe. Maar idk ik zit hier gewoon een beetje mee.

Hoii dankjewell dat je reageert. Ik heb al geprobeerd met hem te praten maar dat werkt niet echt. We kregen de eerste keer ruzie erover. De 2e keer dat ik het vroeg hadden we geen ruzie maar zei hij gwn dat hij me raar vond dat ik me zo voel en dat was het. Er komt niet echt een antwoord uit zegmaar. Zelf wil ik ook geen ruzie met hem, het lijkt alleen niet alsof hij me begrijpt. Ik durf zelf niet erover te praten met zijn ouders omdat ik ze niet wil forceren om mij uit te nodigen. Dan voelt het alsnog niet goed.

Het is inderdaad een beetje raar dat zijn ouders je niet uitnodigen, maar helemaal vreemd dat je vriend je niet eens probeert te begrijpen. Ik weet niet hoelang jullie al samen zijn maar als jullie al een tijdje bij elkaar zijn moeten die ouders toch ook wel snappen dat het serieus is tussen jullie. Ik zou nog een keer proberen uit te leggen aan je vriend dat je het gewoon jammer vind dat je niet mee word gevraagd en of hij het dan ook niet jammer vindt en het niet gezelliger vind als zijn vriendin er bij is. En jij mag eerlijk gezegd ook best boos zijn. Ik zou het echt heel raar vinden als mijn vriend niet eens naar me wilt luisteren en het zou voor mij voelen alsof hij mij niet mee wilt.

Heyy, ik heb het net opgelost met mn vriend en gelukkig kon hij er normaal en serieus over praten. We zijn al bijna 2 jaar samen. Ik vond het daarom ookal een beetje raar dat hij er eerst boos over werd. Daarom deze topic haha.

Hoii dankjewell voor het reageren en de tips! Zelf ben ik heel slecht in het boos worden op mensen, maar gelukkig heb ik het net met hem kunnen uitpraten en hoef ik er niet meer deheletijd erover na te denken :slight_smile: .

IK vindt dat super en zeer volwassen!