Buitengesloten door beste vriendinnen help

Heei meiden,

• mijn excuus voor dit lange bericht : o -
    Vanaf mijn 4e zit ik met 3 hele leuke meiden in de klas en we werden al snel vriendinnen. Ik dacht echt dat ik ‘erbij’ hoorde omdat we op school altijd bij elkaar zitten of in de klas maar in de vakantie is het opeens heel anders. Achteraf kom ik er arachter dat ze met zn 3en hebben afgesproken zonder mij. Ik ben zo’n persoon die dan meteen vraagt wat ik fout heb gedaan/ wat de reden van iets is. In dit geval kreeg ik echt het antwoord waar je op hoopt maar ook weer niet ik kreeg een berichtje van ’ doe niet zo gek lieverd je bent juist een topper’ dus ik dacht dat het aan mij lag dat jk zo verkeerd dacht. Nu, linkt een vriendin van mij bij een foto ofzo op facebook van ‘when you and your bestfriends…’ Of iets anders dan reageert een vriendin ’ DIT ZIJN WIJ PRECIES’ en dan linkt ze die andere vriendinnen behalve mij! Nu heb ik ook gehoord dat ze weer gaan afspreken en logeren zonder mij. Ik heb al heel vaak gevraagt of ik ook mag komen soms mag dat ook wel maar heb ik het gevoel dat het echt van mijn kant moet komen en voel ik mij toch een ‘buitenbeentje’ als je het vraagt en er niet gewoon bijzit.

Ik weet echt niet wat ik moet doen want in precipe zijn dit mijn allerbeste vriendinnen als het aankomt op geheimen of jongens of andere zaken.kunnen jullie mij misschien helpen?

Ik heb dit ook gehad. Ik had toen ik net in de brugklas zat ook een paar meiden leren kennen. Eerst was het gezellig en hoorde ik er helemaal bij maar het werd steeds minder. Op een bepaald moment had ik iedereen van ons groepje uitgenodigd voor mijn verjaardag, het was heel erg awkward. Ik voelde toen al dat er iets niet goed zat zeg maar. Nog geen maand later werd ik niet uitgenodigd door een van hen. En later hoorde ik dus dat ze al heel lang allemaal dingen deden zonder mij.

Ik heb gezegd dat ik geen zin heb in mooi weer vrienden(van die mensen die alleen aardig doen als ze je nodig hebben). Als ik jou was zou ik dat ook doen, want dan heb je de ruimte om heleboel andere leuke mensen te ontmoeten. :upside_down_face:

Het is (naar mijn mening) zonde om tijd in een vriendschap te steken die toch eenzijdig is.

Succes in ieder geval!! Het is niet leuk ik weet het :kissing:

Heb ik ook gehad. Zelf ben ik die meiden gaan negeren, want zo`n vriendschap heeft geen zin. Gewoon tijd voor een nieuw begin met nieuwe vrienden :slightly_smiling_face: